Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:56:51 GMT

منابع آموزش عالی به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق داده شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۹۷۰

منابع آموزش عالی به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق داده شود

ایسنا/فارس نماینده منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مسئولیت سنگین مهارت و حرفه آموزی در جامعه را برعهده دارد، گفت: وجود این دانشگاه از نیازهای جدی کشور است و باید منابع بیشتری به آن اختصاص یابد.

ابراهیم عزیزی در بازدید از کارگاه‌های طراحی دوخت و مهارتی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز که اقدام به تولید ماسک در مبارزه با کرونا کرده است، با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در دانشکده‌های فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس اظهار داشت: با حمایت این دانشکده‌ها می‌توان بخشی از نیازهای مورد نیاز در مقابله با کرونا ویروس را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، عزیزی گفت: از ظرفیت‌های موجود دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس به ویژه شهر شیراز برای پیشبرد بهتر امور در قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بهره‌گیری لازم انجام می‌شود و بر این باوریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کارگاه‌های مجهز مهارتی که در اختیار دارد می‌تواند در تامین بخشی از نیازهای جامعه تاثیرگذار باشد.

رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) در رابطه با کار ارزشمند دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در مورد تولید ماسکتاکید: کرونا تمام نشده و هنوز نیز پیک خود را نزده است، باید خیلی مراقب باشیم تمهیدات پیشگیرانه داشته باشیم و نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم.

منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش‌های مهارت‌محور توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور تصریح کرد: معتقدیم خیلی از این واحدهای تحصیلاتی که به نوعی متکفل امورآموزش عالی هستند باید کمتر شود و منابع را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیاوریم.

عزیزی گفت: البته با این رویکرد این موضوع باید محقق شود که همچنان در کنار رویکرد فنی و حرفه‌ای رویکردهای معرفتی تقویت و کار فنی و حرفه‌ای نیز یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس به ویژه شهر شیراز آماده همراهی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند و هر زمانی نیاز باشد برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه، موارد را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک اشکال بزرگ در نظام تعلیم و تربیت داریم و آن این است که مبتنی بر رویکرد هوشمدانه و عالمانه و بهره‌مند از یک افق متعالی نیست، افزود: آموزش و پروش و نظام تعلیم و تربیتی موفق است که، علم‌محور، معرفت‌محور و مهارت‌محور باشد.

عزیزی گفت: با توجه به اینکه بهترین فرصت تعلیم و تربیت از ابتدایی تا پایان متوسطه است، اما مشاهده می‌شود آن طور که باید و شاید با دانش‌آموز کار نشده و به لحاظ علمی، معرفتی و مهارتی به عنوان یک اصل، پیشرفت نداشته است.

وی بیان کرد: اگر خوب کار می‌شد باید یک جوان ۱۸ ساله پس از دوران تحصیلات متوسطه طوری تربیت می‌شد که برای بازار کار محیا باشد و اگر نخواست وارد دانشگاه شده و تحصیلات تکمیلی را دنبال کند، بتواند در جامعه کار کند.

منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلا بزرگ نظام تعلیم و تربیت را پوشش می‌دهد، گفت: باید بپذیزیم که نیازمندیم نیروهای حرفه‌ای، فنی و مهارت‌محور در جامعه تربیت کنیم حتی هیچ منافاتی ندارد که تحلیل‌گر سیاسی و یا پزشک ما نیز فنی باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در با قدردانی از نماینده منتخب شیراز و زرقان از دانشکده فنی دختران، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی ماموریت‌گرا است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و خوشبختانه همچنان نیز در رسالت خود باقی مانده و سراغ تحصیلات تکمیلی نرفته است.

دکتر محمد جامعی با بیان اینکه این دانشگاه رسالت تربیت پنجه‌های کارآمد و تربیت دانش آموختگانی ماهر را دارد که بتوانند چرخ صنعت را چرخانده و کارآفرینی کنند، افزود: بسیاری از صنعتگران بزرگ، مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی استان فارس و کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند که این جای بسی افتخار دارد.

نیازمند انقلاب تجهیزاتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای در استان فارس فعال است، گفت: در این دانشکده‌ها از جمله فیروزآباد که در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد به کمی‌گرایی هیچ علاقه‌ای نداشته و آن را نیز به صلاح نمی‌دانیم.

جامعی همچنین به پروژه در دست ساخت دانشکده فنی دختران اشاره و اضافه کرد: این طرح بزرگ عمرانی جهت راه اندازی نیازمند تامین اعتبار است که درخواست همراهی و حمایت آن را داریم.

جامعی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای ما مهارت است، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به اینکه یک دانشگاه مهارتی است، نیاز به تجهیزات دارد که متاسفانه به این مهم بخوبی بها داده نمی‌شود و به لحاظ سرانه‌ها وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: اگر چه به لحاظ تجهیزات، از خیلی از دانشگاه‌ها وضعیت بهتری داریم اما این کافی نیست و نیازمند انقلاب تجهیزاتی هستیم و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آن نگاه عملی، کاربردی و مهارتی در آموزش از اولویت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کارآفرین و دانش آموختگانی تربیت کنیم که چرخ صنعت را به خوبی بچرخانند باید تجهیزات در این دانشگاه به روزتر از این باشد.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین اگر می خواهیم دانشگاه‌های فارغ‌التحصیلان مهارتی به بازارکار تحویل دهند، باید هر کارخانه به یک دانشگاه تبدیل شود و با ایجاد زیرساخت‌های لازم دانشجو در محیط واقعی کار که کارخانه‌ها هستند آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهادی و نیک اندیشانه دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در تولید ماسک اشاره کرد و گفت: از ۲۸ بهمن ۹۸ تولید ماسک به صورت داخلی در دانشکده فنی دختران شیراز به عنوان نخستین دانشکده فنی کشورآغاز و پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در چهار دانشکده دیگر استان فارس در شهرهای اقلید، داراب، کازرون و نی ریز نیز تولید ماسک انجام شد که تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار ماسک و ۱۸۰ دست لباس بیمارستانی تولید شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با داشتن اساتید و دانشجویان نخبه در زمینه تولید ماسک، مواد ضدعفونی، لباس‌های بیمارستانی و همچنین برخی از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا آماده هرگونه همکاری با ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان و قرارگاه سلامت و بهداشت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) است.

آرتمیس هوشیار رئیس دانشکده فنی دختران شیراز نیز با قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس و تشکر از حضور منتخب مردم شیراز و زرقان در این دانشکده اظهار داشت: در این دانشکده حدود ۴۰ هزار ماسک تولید شده و در حال حاضر نیز با داشتن کارگاه‌های طراحی دوخت و آزمایشگاه شیمی آماده همکاری با قرارگاه سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) به منظور تهیه تولید ماسک و مواد ضدعفونی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان استان فارس انتخابات مجلس یازدهم رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس شیراز و زرقان در مجلس دانشکده فنی دختران تعلیم و تربیت تولید ماسک دانشکده ها منتخب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است