Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:47:05 GMT

چرا باید برای سلامتی حضرت مهدی (عج) صدقه بدهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۹۹۹

چرا باید برای سلامتی حضرت مهدی (عج) صدقه بدهیم؟

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد انتظار فرج را انتظاری انسان ساز دانست و بر ضرورت تبیین آن در جامعه جهانی تاکید کرد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با تبریک میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار داشت: مهدویت موضوعی جهان شمول و دارای دو قسمت بسیار عمده و اساسی است، قسمتی را تمام فرق و مذاهب اسلامی قبول و باور دارند و به طور مثال موضوعاتی در این زمینه نیز مطرح می‌شود که مهدی موعودی باید وجود داشته باشد که جهان را پر از عدل و داد کند و  این یک امر اتفاقیست و اسم مهدی و کنیه او نیز برگرفته از وجود مبارک پیامبر اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اهل مشرق زمین او را یاری می‌دهند و حضرت عیسی بن مریم به او اقتدا می‌کند و مردم در زمان او از نعمت‌های فراوانی برخوردار هستند حکومت واحد جهانی را تشکیل می‌دهند و مهدی قریشی است و از سلاله وجود مبارک پیامبر اسلام است.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: حتی در صفات ظاهری مثل رنگ پوست، رنگ مو، چهره، خال و دندان‌های آن حضرت هم روایات مشترکی بین شیعه و سایر فرق اسلامی وجود دارد؛ در همه این بحث‌ها ما با هم اتفاق و اشتراک نظر داریم و کمتر اختلافی در این زمینه وجود دارد اما یک بخشی از مهدویت هم هست که  اختلافیست و آن عبارت است از ولادت حضرت که موضوع غیبت و انتظار هم به دنبال این جریان می‌آید.

شکل‌گیری جنبش توییتری در بیش از 50 کشور دنیا با رویکرد مهدویتمهدویت، نتیجه محتوم ایمان متحرکجشن «ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار» در لرستان برگزار شد

مدرسی ادامه داد: شیعه معتقد است که آن حضرت متولد شده‌اند و اما عامه و اهل سنت عموما بر این اعتقادند که آن حضرت هنوز متولد نشده‌اند؛ اگر ما معتقدیم که به حق هم باید معتقد باشیم که آن حضرت پا به عرصه وجود گذاشته‌اند و حی و حاضر هستند، تبعا بحث انتظار و غیبت هم برای ما کاملا ملموس می‌شود و انتظار هم انتظار سازنده‌ای است.

وی افزود: اما آن افرادی که اعتقاد به ولادت حضرت ندارند چگونه می‌خواهند بحث انتظار را برای خودشان ملموس کنند، انتظار انسانی که هنوز متولد نشده است یا از بُعد دیگر چگونه می‌خواهند بحث غیبت را ملموس و عینی سازند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه افزود: بنابراین آنچه که از دیدگاه شیعه تبیین شده کاملا با مفهوم انتظار تطابق دارد و بحث غیبت برای شیعه کاملا عینیت پیدا می‌کند.

مدرسی ادامه داد: موضوع توسل به آن حضرت و  طلب دعای خیر  نیز کاملا مشخص است، بحث دعا برای سلامتی آن حضرت روشن است و صدقه برای سلامتی مهدی موعود به طور کامل مشخص است و عینیت پیدا می‌کند و از آن جهت ما تردیدی نداریم اما گروه‌هایی که اعتقادی به ولادت حضرت ندارند در این زمینه از ضعف‌های فراوانی برخوردارند و ما برای  نعمت ولایت و امامت اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه به نعمت اعتقاد به مهدی موعود(عج) خداوند را شاکریم.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز گفت:شرکت کنندگان مسیر سه کیلومتری میدان پرستار تا میدان شهدای گمنام را به بصورت پیاده طی نمودند.


 آموزش و ارتقاء سلامت و زندگی سالم نیازمند مشارکت و توانمندسازی مردم و جامعه از اهداف این پویش بود.


دکتر مختاری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز