Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا گفت کشورش ممکن است برخی محدودیت‌هایی که به منظور مهار ویروس جدید کرونا به اجرا درآمده بود را تا پایان ماه آوریل بردارد.

وی امروز پنجشنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: ما نیازمند انتخاب بخش‌هایی هستیم که می‌توانند فعالیتشان از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که دانشمندان تأیید کنند، ما ممکن است شروع به کاهش برخی اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود، تا پایان این ماه (آوریل) بکنیم.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا همچنین هشدار داد کشورش نمی‌تواند اقدامات حفاظتی را به یکباره بردارد و قرنطینه ملی که در تاریخ ۹ مارس (ماه گذشته میلادی) اعمال شد، تنها می‌تواند به تدریج کاهش یابد.

طبق آمار‌های رسمی، ایتالیا از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا، رتبه سوم را در جهان به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار‌های رسمی، تا کنون بیش از ۱۳۹ هزار نفر به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» در ایتالیا مبتلا شده اند. همچنین تا کنون نزدیک به ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

آمریکا نیز با ثبت بیش از ۴۳۵ هزار نفر مبتلا تا بدین لحظه، رتبه نخست مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا نیز به نزدیکی ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. اسپانیا نیز با دارابودن بیش از ۱۴۸ هرار مبتلا، رتبه دوم را از آن خود کرده است.

تا کنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه نزدیک به ۸۹ هزار نفر نیز بر اثر این ویروس در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا نخست وزیر ایتالیا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است