Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:53:45 GMT

اسپانیا امیدوار بازگشت به وضعیت عادی تا ۷ اردیبهشت است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۳۷۹

اسپانیا امیدوار بازگشت به وضعیت عادی تا ۷ اردیبهشت است

«ماریا خسوس مونته رو» تصریح کرد، این موضوع فقط یک امیدواری است و نظر نهایی در خصوص پایان دادن به وضعیت فوق‌العاده و از سرگیری تدریجی فعالیت‌های روزمره از سوی کارشناسان اعلام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ما نمی‌توانیم جز قرنطینه تا روز ۲۶ آوریل، چیز دیگری را تضمین کنیم. از آن به بعد وارد مرحله‌ای خواهیم شد که شهروندان بتدریج قادر خواهند بود به طور منظم، به زندگی‌ عادی، خیابان ها و میادین باز گردند به شرط اینکه که این شیوع این ویروس سیر صعودی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونته رو در حالی‌ این سخنان را بیان کرده که «سالوادور ایا» وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد، هدف اصلی دولت در حال حاضر متوقف کردن موارد ابتلای جدید به این ویروس است.

وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد در بحث بیمارستان‌ها نیز اولویت، بر پیشی گرفتن موارد ترخیص از موارد بستری است. به عبارتی اصلی‌ترین نگرانی، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها است.

در این راستا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت اسپانیا، تا بعدازظهر چهارشنبه (۲۰ فروردین) مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۹۰ نفر و تعداد فوت شدگان نیز به ۱۴ هزار و ۵۵۵ نفر رسید. 

مساله تعداد واقعی موارد ابتلا و جان باختگان ویروس کرونا در اسپانیا همچنان محل تردید است. مقامات وزارت بهداشت اسپانیا پیش از این اذعان کرده بودند که تعداد واقعی افراد مبتلا حتما بیشتر از آمار رسمی است چرا که مبنای آمار رسمی، تست‌های کرونا انجام شده روی افراد است.

روزنامه ال پائیس روز گذشته گزارشی از شمار مجموع قربانیان ایالت مادرید در ماه مارس سال جاری منتشر کرد و با مقایسه آن با قربانیان ماه مارس سال گذشته میلادی، احتمال داده است شمار قربانیان ویروس کرونا در این ایالت «که در آمار رسمی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده» حداقل ۳ هزار مورد بیشتر از این آمار باشد. البته وزارت بهداشت اسپانیا مجددا تاکید کرد مادامی که روی افراد تست کرونا انجام نشود و نتیجه مثبت نباشد، نمی‌توان آنها را در آمار رسمی مبتلا یا فوتی ویروس کرونا قرار داد.

حزب مردمی اسپانیا در جایگاه رهبر اپوزیسیون این کشور از اینکه آمار دولتی در خصوص موارد ابتلا و به ویژه قربانیان، دقیق نیست، اظهار تاسف کرد.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند )، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده  و مردم کشور با تمدید دو هفته ای پدرو سانچز رئیس دولت این کشور در روز شنبه گذشته،  باید تا روز ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت ) در قرنطینه و در خانه‌های خود بمانند.

اسپانیا، با ۴۶.۷ میلیون نفر جمعیت خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید مایحتاج ضروری، دارو یا رفتن سر کار(مشاغل  ضروری )، منع کرد، دستور بستن کلیه اماکن غیرضروری مورد استفاده را صادر کرد افزون بر اینکه محدودیت های گسترده ای بر تردد شهروندان اجرا کرده است.

اسپانیا در این رابطه اعلام کرده که باید رستوران‌ها، کافه ها، سینماها، باشگاه های شبانه و همچنین کسب و کارهای غیرضروری بسته شوند علاوه بر اینکه از مردم  خواست سفرها را به خصوص میان شهرها کاهش دهند.

این کشور کلیه موزه ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه ها را بست، رستورانها و کافه ها فقط می‌توانند برای تحویل غذا به مشتریان در خانه فعالیت کنند،  مراکز ضروری مثل بانک‌ها و پمپ بنزین ها باز هستند و کلیه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی چند روز قبل از اعلام وضعیت فوق العاده تعطیل شدند.

این تدابیر شامل امور ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، بانک ها، فروشگاه های عرضه تنباکو و پمپ بنزین ها نیستند .

اسپانیا اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطارها در اسپانیا اثر گذاشته و این کشور پرواز افرادی که متعلق به منطقه شنگن نباشند را به خاک خود ممنوع کرده است .

برچسب‌ها ویروس کرونا اسپانیا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسپانیا ویروس کرونا اسپانیا بهداشت اسپانیا ویروس کرونا آمار رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هفته‌های اخیر و بعد از اعلام رس می‌امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی در مورد تمایل تیم ملی ایران به همکاری با افشین قطبی شایعات زیادی در مورد احتمال حضور این سرمربی با تجربه در فوتبال ایران بازگشت او مطرح شده است.

به گزارش ورزش سه، افشین قطبی که سابقه درخشانی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس داشته و با این تیم به عنوان قهرمان رسید، در ادامه در تیم ملی ایران و البته باشگاه فولاد نیز مشغول کار گردید و البته در کشورهای مختلفی در قاره آسیا از جمله ژاپن و چین نیز کار کرد.

اما حالا افشین قطبی فرسنگ‌ها دورتر از ایران و در لیگ برتر کانادا مشغول به کار بوده و هدایت تیم اف سی ونکوور را بر عهده دارد. اما علاقه قلبی افشین قطبی به حضور در فوتبال ایران باعث شده شایعات در مورد احتمال بازگشت او به فوتبال ایران قوت بگیرد.

در همین خصوص ساعتی قبل تماسی با مهدی حاج باقر مدیر برنامه افشین قطبی داشتیم تا از آخرین وضعیت مذاکرات او با تیم ملی ایران و در شایعات بازگشت او آگاه شویم. مدیر برنامه افشین قطبی در این خصوص مدعی شد مذاکرات بین طرفین در این خصوص ادامه دارد و به زودی احتمالاً خبر نهایی در مورد آینده افشین قطبی و تیم ملی ایران منتشر خواهد شد.

تیم افشین قطبی اخیراً در لیگ کانادا شروع قابل قبولی داشته و با توجه به تعدد استفاده از بازیکنان جوان در بدنه ترکیب اصلی، به نظر می‌رسد هفته به هفته شرایط برای اف سی ونکوور و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بهتر خواهد شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901793

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت راه‌های کشور پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش