Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا دهقان‌زاده با اعلام اینکه بر اساس قانون وزارت بهداشت هر محلولی که پایه الکل و ملزومات پزشکی تلقی می‌شود باید در داروخانه تولید و یا توزیع شود، گفت: در غیر این صورت غیرقانونی است؛ مسئولان باید برای حفظ سلامتی شهروندان اقدام کنند تا از سودجویی برخی افراد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید براینکه فروش و همچنین توزیع محلول ضدعفونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را موجب گلایه‌مندی برخی مسئولان داروخانه‌های سطح شهر شده است، گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی به‌قدر کافی محلول و یا دیگر اقلام بهداشتی در داروخانه‌های استان و حتی روستا‌های شهرستان‌ها توزیع و موجود است که این گلایه‌مندی از سوی شهروندان وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان استان ارائه خدمات از سوی ۸۰۰ داروخانه در استان فارس را مهم توصیف کرد و گفت: از این تعداد در حدود ۳۵۰ داروخانه در شیراز وجود دارد که این تعداد به‌اندازه‌ای است می‌تواند نیاز‌های بهداشتی و دارویی شهروندان را مرتفع کند.

به گفته غلام‌زاده کشف و معرفی اقلام غیراستاندارد بهداشتی از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز را امری طبیعی دانست و گفت: ریکال شدن دارو (برگشت دارو) در داروخانه‌ها طبیعی است، زیرا هرساله ۸ الی ۱۰ درصد دارو‌ها در دنیا از سوی شرکت‌ها به دلایل فرمولاسیون برگشت داده می‌شود تا سلامتی افراد جامعه به خطر نیافتد.

او با اشاره به این موضوع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فروش ماسک محلول در داروخانه‌های استان ۸۰ درصد افزایش‌یافته و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این رقم کاهش یابد.

رئیس انجمن داروسازان فارس همچنین از شهروندان درخواست کرد تا محلول‌های ضدعفونی‌کننده را تنها از داروخانه تهیه و از خرید این‌گونه محصولات از مراکز و فروشگاه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند تا از سوی کارشناسان و بازرسان نسبت به جمع‌آوری از سطح عرضه و ارجاع به مقامات قضایی اقدام شود.

این داروساز اظهار کرد: به هم‌وطنان توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه از الکل متیلیک (متانول) و یا الکل صنعتی که حاوی درصد‌های مختلفی از اتانول به همراه متانول است، برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نکنند.

غلامزاده ادامه داد: چنانچه افراد قصد دارند از فرآورده‌های ضدعفونی بر پایه الکل استفاده کنند، تنها از محلول‌های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و یا فرآورده‌های استاندارد حاوی الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب (۷۰ درصد) و با رعایت اصول توصیه‌شده استفاده کنند، این‌گونه محصولات نه‌تن‌ها خاصیت ضدعفونی‌کنندگی ندارند، بلکه با جذب از راه پوست باعث کوری و مرگ شده و بسیار سمی و خطرناک است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا ویروس داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد

رونی یولیان تورو در جریان بازدید از غرفه استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان فارس ضمن اذعان براینکه کشور ایران دارای توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه صنعت، کشاورزی و تکنولوژی است، گفت: برای نخستین بار که در یک نمایشگاه بین المللی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس آشنا شدم و از این بابت خرسندم.

او با اشاره به بازدیدی که طی روز‌های گذشته از شهر شیراز داشته، افزود: شیراز و زیبایی‌های آن واقعاً یک شگفتی است و امیدوارم در سفر‌های آتی برای یک رویداد تجاری به نتیجه برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز