Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@14:29:17 GMT

حملات راکتی داعش به پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۷۰۲

حملات راکتی داعش به پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان

نیرو‌های "حمایت قاطع" به رهبری ناتو اعلام کردند، پنج راکت امروز (پنج‌شنبه) به یکی از پایگاه‌های هوایی مهم و بزرگ آمریکا در افغانستان اصابت کردند، اما این حمله هیچ تلفاتی به همراه نداشت؛ حمله‌ای که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله چند هفته پس از آن رخ داد که شبه‌نظامیان طالبان و آمریکا به توافقی درخصوص خروج نیرو‌های بین‌المللی به رهبری آمریکا در ازای دریافت تضمین امنیت از سوی طالبان دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیرو‌های حمایت قاطع در توییتی با اشاره به پایگاه هوایی اصلی آمریکا در افغانستان واقع در شمال کابل اعلام کردند: اوایل امروز صبح پنج راکت به طرف پایگاه هوایی بگرام شلیک شد. این حمله هیچ تلفاتی به همراه نداشت. شرکای ما در نیروی امنیتی و دفاع ملی افغانستان در حال انجام تحقیقات درباره این رویداد هستند.

داعش در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که نیروهایش هلی‌کوپتری را که در حال فرود در پایگاه هوایی بگرام بود، هدف گرفتند.

یکی از سخنگویان طالبان در توییتر اعلام کرد که گروهش هیچ دخالتی در این حمله نداشته است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت کابل به عنوان بخشی از توافق صلح آمریکا-طالبان ۱۰۰ زندانی طالبان را پس از چند هفته تعلل آزاد کرد.

تروریست‌های داعش که با نیرو‌های خارجی و دولتی افغان و همچنین شبه‌نظامیان طالبان مبارزه می‌کنند، در سال‌های اخیر حملات مرگباری را در مراکز شهری افغانستان انجام داده‌اند. لینک کوتاه: asriran.com/0031zz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش پایگاه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد