Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@14:00:52 GMT

بزرگترین افشاگر تاریخ فوتبال در حبس خانگی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۸۱۹

بزرگترین افشاگر تاریخ فوتبال در حبس خانگی

روی پینتو موسس سایت مشهور فوتبال لیکس پس از رهایی از زندان از این پس در حبس خانگی خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، روی پینتو هکر پرتغالی که اسناد زیادی را از فسادهای فوتبال در سایت های "فوتبال لیکس" و "لواندا لیکس" منتشر کرده بود، پس از یک سال و اندی از زندان مرخص شد و تحت مراقبت پلیس در حبس خانگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 پینتو در حالی در حبس خانگی خواهد بود که حق دسترسی به اینترنت را ندارد و پلیس همه فعالیت های وی را رصد خواهد کرد. مطبوعات پرتغال گزارش داده اند که پینتو تصمیم گرفته که با پلیس همکاری کند و قفل برخی هارد درایو های مهم را برای پلیس شکسته است تا بدین ترتیب بتواند از محکومیت خود کم کند. وکیل پینتو گفته است که همه تلاش خود را انجام می دهد تا حکم آزادی کامل وی را دریافت کند. در حقیقت او مدعی است که تنها هدف پینتو رو کردن دست افرادی بوده است که مرتکب فساد مالی شده اند و قصد روشنگری را داشته است.

 

 

 

 

پینتو در روز 22 مارس 2019 به علت هک کردن مدارک مهم دنیای فوتبال در مجارستان توسط پلیس دستگیر شد و از آن زمان در زندان به سر می برد. او توسط دادستانی به 90 تخلف متهم شده است که اکثر آنها مربوط به دسترسی غیرمجاز به مدارک اشخاص و باشگاه های مختلف است.

در حقیقت در حال حاضر مقامات پرتغال هارد درایو های قفل شده ای متعلق به پینتو را در اختیار دارند که این هکر قول همکاری با آنها برای کاهش محکومیتش را داده است.

 

اولین افشاگری پینتو به سال 2015 باز می گردد. او از قرارداد های شخص ثالث باشگاه اف‌سی توئنته با یک باشگاه هلندی پرده برداشت. قرارداد هایی که برخلاف قوانین فوتبال هلند بود. توئنته سه سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم شد. او در اواخر همان سال، با فعالیت هایی که روزنامه مارکا آن را "تکنیک های هک کردن اطلاعات و جزییات قرارداد بازیکنان برخی باشگاه ها" معرفی کرد، به اطلاعات مهمی از قرارداد بازیکنان بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و پورتو دست پیدا کرد. پینتو پیشنهاد 500 هزار یورویی برای افشا نکردن این اطلاعات را رد کرد. قرارداد های شخص ثالت در پورتو هم به بخش مهمی از اطلاعات پینتو تبدیل شده بود. رسانه ای شدن این بی قانونی ها باعث شد فیفا پورتو را 50 هزار فرانک سوییس جریمه کرد.

 

 

 

 

اما پایگاه خبری پینتو هر روز افشاگری های ارزشمندتری می کرد. او از فرار مالیتی ژوزه مورینیو، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی پرده برداشت. پیگیری های یک ساله پس از آن در پارلمان اروپا باعث شد تا فرار مالیاتی همه‌گیر به خبر مهمی در اروپا تبدیل شود. 

در پایان سپتامبر 2018، کاترین میورگا توافق نامه ای را وکلای کریستیانو رونالدو امضا کرده بود را زیر پا گذاشت. او ادعا کرد کریستیانو رونالدو به او تجاوز کرده است. اطلاعاتی که باعث شد او بدون ترس از حقوق خودش دفاع کند، حاصل حمایت Football Leaks بود. پینتو و دوستانش به اطلاعات ارزشمندی از وکلای رونالدو دست پیدا کردند. اگرچه وکلای رونالدو بعد ها حتی سایت افشاگر مرد پرتغالی را هم هک کردند اما کار از کار گذشته بود. 

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حبس خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود

 قرارداد مهاجم ایرانی تیم فوتبال رُم در یک صورت با این باشگاه قطعی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، باشگاه رُم به طور فزاینده‌ای متقاعد شده که قرارداد سردار آزمون را قطعی کند. گفته می‌شود جالوروسی از مهاجم ایرانی خود نه تنها به خاطر عملکردش، بلکه به خاطر نگرش و تعهدی که به تیم دارد، فوق‌العاده راضی است. باشگاه رُم در ماه‌های اخیر تماس‌هایی با بایرلورکوزن برقرار کرده تا در مورد احتمال حفظ آزمون پس از پایان مدت قرضی‌اش، تبادل‌نظر کند.

روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داد؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد. با این حال، آینده این بازیکن همچنان بسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی دارد. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد که این آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در 23 بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 3 گل، 2 پاس‌گل هم برا‌ی هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

با راهیابی تیم‌های فوتبال رُم و آتالانتا به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا در رقابت‌های فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا پنج سهمیه خواهد داشت، رقابت‌هایی که به جای 32 تیم، با حضور 36 تیم برگزار خواهد داشت.

رُم در حال حاضر با 58 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا است و با بولونیای چهارم جدولی چهار امتیاز اختلاف دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل سردار آزمون مانع شکست رم نشد فوتبال سری آ ایتالیا؛ برتری رم در یک دیدار عجیب

دیگر خبرها

  • پیروزی یاران رونالدو در لیگ عربستان+ فیلم
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • تاریخ فعال‌سازی بند فسخ قرارداد برونو گیمارش مشخص شد