Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:00:56 GMT

امام جمعه یزد: شیوع کرونا ابهت ابرقدرت‌ها را درهم شکست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۶۹۸

امام جمعه یزد: شیوع کرونا ابهت ابرقدرت‌ها را درهم شکست

آیت الله محمدرضا ناصری روز پنجشنبه در نشست استانی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا افزود: شیوع  این ویروس مشخص کرد، که تاکنون هیچ کشور نتوانست با وجود دانشگاه‌ها و دانشمندان متعددی که در اختیار دارد، برای بیماران  دارو یا واکسنی کشف کند.

امام جمعه یزد اظهارداشت: فقط خداست می‌تواند این معضل بهداشتی را رفع کند و کاری از دست  ابرقدرت‌ها بر نمی آید، طوری که بعضی کشورها، لوازم بهداشتی سایر کشورها را به سرقت می‌برند و مشخص شد با وجود سر و صدای ابرقدرت‌ها، آنها به یکدیگر کمک هم نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری افزود: با توجه به تربیت اسلامی و انسانی که در حکومت الهی جمهوری اسلامی وجود دارد همه مردم پرستار شدند و از روحانی، پزشک، کاسب، بازاری و همه اقشار مردم لباس رزم پوشیدند و کمک کردند.

وی ادامه داد: این آثار ایمان به خدا و توجه به سبک زندگی اهل بیت است و این خصوصیات را خارجی‌ها ندارند و این سرمایه نظام ما است که بر پایه ایمان به خدا در جامعه ما وجود دارد و مشارکت مردم را می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در ایران همه به یکدیگر کمک می‌کنند و این روحیه تربیت و اخلاق اسلامی و دینی است لذا در دوران پسا کرونا باید این روحیه گسترش یابد و با روحیه از خودگذشتگی و خیری که وجود دارد به کمک افراد متضرر،کاسبان کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر بشتابیم.

وی گفت: در فعالیت‌های صنایع و بخش کشاورزی‌ حساس  هرچه می‌توانید از نیروهای ایرانی استفاده کنید  چون در مواقع حساس کار را رها نمی کنند و همه ما با توکل به خدا همان گونه که تاکنون پشتیبان یکدیگر بودیم موفق خواهیم بود و از زحمات همه کادر درمان و همه افرادی که زحمت می کشند قدردان هستم.

همچنین جمال الدین عزیزی شهردار یزد با اشاره به همکاری نیروهای شهرداری به ویژه پاکبانان و نیروی آرامستان‌ها، بیان کرد: با توجه به تعطیلی مرکز تفکیک زباله با معضل برخی از مراکز غیرمجاز و زباله گردی مواجه هستیم.

همچنین فخرالسادات خامسی هامانه ، مسوول دبیرخانه ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در یزد گفت: تمامی مصوبات ستاد ملی به استان ابلاغ می‌شود با دستور استاندار برای اجرا به نهادها و فرمانداران ارسال شد.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپورافزود: از دیروز تا امروز( ۲۱ فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که  تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد امام جمعه یزد آیت الله محمدرضا ناصری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد امام جمعه یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد امام جمعه یزد بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان

 نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهر‌های استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.
----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد