Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@17:12:17 GMT

فنلاند: ماسک‌های خریداری شده از چین کارایی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۹۲۷

فنلاند: ماسک‌های خریداری شده از چین کارایی ندارند

دولت فنلاند تایید کرد که دو میلیون ماسکی که این کشور از چین خریده تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شوند جهت مصارف بیمارستانی کارایی ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه گذشته وزیر بهداشت فنلاند با ارسال عکسی در توییتر اعلام کرد که اولین محموله دو میلیون ماسک جراحی و ۲۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی از چین به فرودگاه هلسینکی رسیده است و این تجهیزات پیش از استفاده بررسی و آزمایش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات فنلاند روز چهارشنبه پی بردند که ماسک‌های ارسالی استانداردهای حفاظتی در برابر ویروس کرونا برای استفاده در محیط پزشکی را ندارند.

کرسی وارهیلا، مقام وزارت بهداشت فنلاند، در کنفرانسی خبری به این مساله واکنش نشان داد و اظهار کرد که این موضوع بسیار ناامیدکننده است و این ماسک‌ها فقط در زمانی قابل استفاده هستند که به‌طور مثال کادر درمانی قصد دارند به منازلشان بروند.

تامی لونما، مسؤول تدارکات در مبارزه علیه شیوع بیماری در فنلاند، بیان کرد که کشورهای دیگری نیز با چنین مساله‌ای روبرو شده‌اند چراکه بازار چین به دلیل درخواست بالای ماسک بسیار آشفته است، قیمت‌ها همچنان درحال افزایش هستند و باید سریعا خریداری کرد و هزینه را جلوتر پرداخت کرد.

در هفته‌های اخیر، اسپانیا، هلند، ترکیه و استرالیا ماسک‌هایی که از چین خریداری کرده بودند را برگشت زدند.

دولت فنلاند اعلام نکرده است که برای این تجهیزات نامناسب چه میزان هزینه کرده است. این کشور روز چهارشنبه تاکید کرد که ۶۰۰ میلیون یورو برای تهیه تجهیزات محافظتی و پزشکی و دارو اختصاص داده است.

در آخرین آمارهای منتشر شده از مبتلایان کووید-۱۹ در فنلاند در روز چهارشنبه، تعداد افراد مبتلا ۲۴۸۷ اعلام شده است و ۴۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/00320F

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فنلاند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد

باشگاه روستوف ابتدای فصل محمد محبی را با پرداخت ۶۵۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا خریداری کرد و با این بازیکن قرارداد سه ساله امضا کرد. ملی پوش استقلالی به تازگی با حضور در یک برنامه تلویزیونی برای بازگشت به استقلال ابراز تمایل کرد و حال آبی‌ها در صورتی که خواهان بخدمت گیری دوباره این بازیکن هستند باید مبلغ اعلام شده را به حساب روس‌ها واریز کنند.

باشگاه استقلال بر اساس توافقی که با سانتاکلارا امضا کرده بود، می‌توانست با واریز ۶۵۰ هزار یورو به حساب باشگاه سانتاکلارا محمد محبی را قطعی خریداری کند، اما از آنجایی که باشگاه استقلال مبلغ خرید قرضی محمد محبی را به حساب باشگاه پرتغالی واریز نکرد، این باشگاه توافق با استقلال را زیر پا گذاشت و در نهایت این بازیکن را به روس‌ها فروخت.

بر اساس قوانین جدید در فوتبال ایران باشگاه‌های ایرانی برای بخدمت گیری لژیونر‌ها باید آنها را قطعی خریداری کنند.

tags # محمد محبی ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد