Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که نقض قانون اساسی توسط رئیس جمهور این کشور باعث شد یک ماه کامل از عمر دولت عراق از بین برود.

وی در ادامه افزود: ما تصمیم گرفته ایم با شرایط موجود همراهی کنیم. اگر نگوییم یک اجماع سیاسی ولی یک توافق در میان گروه های شیعه بر سر نامزد جدید به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخزعلی تصریح کرد: موضع گیری ما در قبال ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق هم چنان ثابت است.

لازم به ذکر است که برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز مصطفی الکاظمی را بعد از انصراف عدنان الزرفی به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید معرفی کرد.

کد خبر 4896513 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق قیس الخزعلی مصطفی الکاظمی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق شیوع کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی سوریه فلسطین قربانیان کرونا روسیه افغانستان مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان ، حاکمیت نظامی نیجر رسما از لغو توافق نظامی این کشور غرب آفریقا با آمریکا و ضرورت خروج فوری نظامیان و تجهیزات آمریکایی از این کشور خبر داد. سرهنگ امدو عبدالرحمان سخنگوی دولت نیجر تصمیم حاکمیت این کشور را لازم الاجرا اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در تلویزیون ملی نیجر گفت:دولت نیجر با در نظر گرفتن آرمان‌ها و منافع مردم نیجر، توافقنامه مربوط به وضعیت کارکنان نظامی آمریکا و کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا را در خاک این کشور  لغو می‌کند. به این منظور مکاتبات دیپلماتیک با طرف آمریکایی انجام خواهد شد. 

آمریکا در حال حاضر یک پایگاه مهم پهپادی در منطقه آگادز نیجر به همراه هزار نظامی در این کشور دارد. این تصمیم بعد از دیدار یک هیات عالی رتبه آمریکایی از نیجر در هفته گذشته، اتخاذ شد. اعضای این هیات شامل معاون آفریقای وزارت امور خارجه آمریکا و فرمانده نیرو‌های آمریکایی در آفریقا موسوم به آفریکام ، فقط با نخست وزیر نیجر دیدار کردند و ژنرال چیانی حاکم نظامی نیجر آنها را به حضور نپذیرفت. دولت نیجر اساسا حضور نظامیان آمریکا را در خاک این کشور غیرقانونی ارزیابی کرده است.
سخنگوی دولت نیجر گفت:درباره همکاری دو کشور به ویژه همکاری نظامی و مبارزه با تروریست ها، حضور آمریکا در خاک جمهوری نیجر غیرقانونی است و ناقض اصول و قواعد قانون اساسی و حاکمیتی ماست.
حاکمیت نظامی نیجر که از هفت ماه قبل قدرت را در این کشور در اختیار دارد، پیش از این نظامیان فرانسوی را نیز از خاک نیجر اخراج کرده بود.

اظهارات :  امدو عبدالرحمان - سخنگوی دولت نیجر

دیگر خبرها

  • اردوغان: تابستان آینده امنیت کامل مرزهایمان با عراق را فراهم می‌کنیم
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • سلاحی که آمریکایی ها به آن هیولا می گویند ؛ از جنگ ویتنام تا سرویس مخفی رئیس جمهور (+فیلم و عکس)
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود
  • اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند
  • کتائب حزب‌الله: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده خواهد شد