Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین شاهرخی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبتلایان از سالمندان، بیماران اعصاب و روان، جسمی و حرکتی بودند ضمن این که مددجویان بهزیستی عمدتا دارای بیماری های زمینه ای هستند با این حال ابتلای ۱۳۰ نفر نسبت به جمعیت ۲۴۵ هزار نفری رقم خوبی است که امیدواریم به زودی بهبود پیدا کنند.

وی افزود: براساس آمارها ابتلای سالمندان و معلولان در آسایشگاه های کشورهای دیگر  نسبت به کشور ما بسیار زیاد است و قابل مقایسه نیست با این حال در استان تهران با اجرای دقیق دستورالعمل ها و رعایت نکات بهداشتی در مراکز نگهداری شاهد آمار مبتلابان بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی در مراکز نگهداری مددجویان بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس تصمیم گیری کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی و فعالیت ستاد مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی به تمام مراکز بهزیستی ابلاغ و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با نظارت های صورت گرفته در اجرای دستورالعمل ها در مراکز بهزیستی استان تهران موفق عمل کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه از ملاقات های غیرضروری در مراکز نگهداری مددجویان و سالمندان خودداری می شود گفت: با کنترل های ورودی و خروجی به مراکز ملاقاتی های غیرضروری و حضوری ممنوع شده است تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

وی خاطر نشان کرد: اتاقی به نام" قرنطینه یا ایزوله" نیز در تمام مراکز بهزیستی استان آماده سازی شد تا افرادی را که علایم مشکوک به کرونا دارند را در آن نگهداری و بعد با هماهنگی مراکز بهداشتی در صورت نیاز منتقل شود.

شاهرخی با اشاره به وضعیت مددجویانی که در کنار خانواده زندگی می کنند گفت: بیشترین نگرانی بهزیستی در مورد این افراد است از این رو با مساعدت سازمان مستضعفین مبالغی برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی به حساب آنان واریز شده است.

وی از مددجویان درخواست کرد: درخانه بمانند تا با رعایت نکات بهداشتی توسط خود و اطرافیان شاهد شکست کرونا در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از سه هزار مرکز نگهداری و تجمع مددجویان بهزیستی در استان تهران وجود دارد که در آن از کودک چند روزه تا سالمندان در مراکز نگهداری، خدمات دریافت می کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون٦٦ هزارو ٢٢٠ نفر در  به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مستمری مددجویان شهر تهران اداره کل بهزیستی استان تهران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مستمری مددجویان شهر تهران ویروس کرونا مستمری مددجویان شهر تهران بهزیستی استان تهران مددجویان بهزیستی مراکز نگهداری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان