Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد 385 کیلوگرم انواع مواد غذایی از سطح اماکن جمع آوری، 1453 مرکز تعطیل و 137 مرکز و اماکن عمومی به دلیل عدم همکاری در قطع زنجیره کرونا پلمب شدند.

فرهاد دادگر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی کرونا ویروس از سوی  گروه سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی، بازرسان بهداشت محیط 6562 بازدید از فروشگاههای مواد غذایی و 3072 اماکن عمومی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد 385 کیلوگرم انواع مواد غذایی از سطح اماکن جمع آوری، 1453 مرکز تعطیل و 137 مراکز و اماکن عمومی بدلیل عدم همکاری در قطع زنجیره کرونا پلمب شدند. 

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط در جهت حفظ سلامت شهروندان نظارت مستمر بر سطح مراکز و اماکن عمومی را دارند و همچنین با افرادی که به اخطاریه های بهداشتی توجه نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط با همکاری بیماریها تعداد 24 دستگاه آمبولانس را گندزدایی، تعداد 2512 کارگر غربالگری و به 1822 کارگر همراه با متصدیان آموزش های لازم در خصوص کرونا ویروس داده شد. 

وی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت بطور شبانه روز در سطح مراکز و اماکن در حال بازدید هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

دادگر گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مطرح نمایند تا در اسرع وقت بازرسان بهداشت محیط موارد را پیگیری کنند.

 انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیماری بهداشت بازرسان بهداشت محیط اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • تالار افلاک خرم آباد به علت تیراندازی‌ در مجالس عروسی پلمب شد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود