Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای ائتلاف سعودی و اماراتی مبنی بر توقف حملات به یمن و آغاز آتش‌بس در این کشور را تکذیب و تأکید کرد که این ائتلاف به حملات خود همچنان ادامه می‌دهد.

سرتیپ یحیی سریع امروز پنجشنبه در توییتی نوشت که نیروهای متجاوز ائتلاف همچنان به تشدید حملات خود در جبهه‌های مختلف به ویژه در جبهه های مرز ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی پنج عملیات در محورهای «حرض»، «رشاحه عسیر» و «البقع» در نجران انجام داده‌اند و از ساعات ابتدای بامداد تا به این لحظه نیز به حملات خود ادامه داده است. سریع گفته است که است حملات با پوشش هوایی گسترده جنگنده‌ها و بالگرد‌های آپاچی همراه بوده و ده‌ها حملات هوایی صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور تواسنته‌اند نیروهای متجاوز را زمین‌گیر کرده و خسارات جانی و تجهیزاتی زیادی به متجاوزان تحمیل کنند. او گفت که ده‌ها نفر در این حملات کشته یا زخمی شده‌اند.

سرتیپ سریع تأکید کرد که نیروهای یمنی برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی اماراتی در همه جبهه‌ها آمادگی کامل دارند و تلاش‌های آن‌ها منتهی به شکست خواهد بود.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی-امارتی دیروز چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

دولت نجات ملی یمن اما این اقدام را ناکافی دانست و گفت که آتش‌بس شامل لغو محاصره پنج‌ساله یمن نیز باشد و بدون پایان دادن به محاصره، آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ چرا که تبعات این محاصره سنگین‌تر از خود جنگ است.

بیشتر بخوانید: یمنی‌ها برای آزادی اسرای جنگی به توافق رسیدند

عربستان سعودی و امارات عربی متحده بعد از پنج سال لشکرکشی و گسیل ارتش‌های اجاره‌ای به یمن با هدف سرکوب انقلاب مردم این کشور که ثمره‌ای جز رسوایی و شکست و ناکامی برای سران ریاض و ابوظبی نداشته، این روزها‌ کرونا را بهانه قرار داده تا حملات خود به فقیرترین‌ کشور عربی را اقدامی انسانی نشان دهند؛ به ویژه‌ اینکه سازمان ملل طرفین درگیر را در یمن و سایر جاها مانند لیبی به توقف درگیری‌ها و تمرکز بر روی مقابله با کرونا دعوت کرده است.

محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن طی این مدت، منجر به قحطی و شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و سوء تغذیه شده و صدها هزار نفر کشته شده‌اند.

منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عربستان سعودی جنگ یمن ائتلاف سعودی حملات خود آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌ های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6097530

دیگر خبرها

  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری