Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:08:10 GMT

تذبذب در تصمیم گیری

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۱۶۷۲

مساله دایر مدار قرنطینه کامل کشور و مدیریت کرونا نیست، مساله، دایر مدار قاطعیت و یا تذبدب در تصمیم است، ما هر روز یک حرف میزنیم. مدام می گوییم مدارس تا فلان موقع تعطیلند و یا یکماه مثلا به دانشگاه و مدرسه اضافه خواهد شد. هر تصمیمی، تبعات اجتماعی و حقوقی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  فرزاد جهان بین در یادداشتی نوشت: اینجانب معتقدم و چنانچه در یادداشت کرونا و فتح مکه اشاره کردم، جمهوری اسلامی توانسته به خوبی، بحران ناشی از کرونا را مدیریت کند و این امر عمدتا به مردم و کادر درمان و گروههای جهادی و نیروهای مسلح و مدیریت خوب وزارت بهداشت برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما یکجای کار می لنگد و اجازه نداده و نمی دهد که کار به نحو بهتری پیش برود و حتی تا حدودی حاصل زحمات را بر باد میدهد و آن فارغ از تصمیم، تذبذب در تصمیم است که این هم عمدتا به شخص رئیس جمهور برمی گردد.
زمانی از دست رفته. از همان ابتدا می شد منطقه محدودی را قرنطینه کرد. از همان ابتدا می شد پروازهای چین را لغو کرد و این مصوبه هیات دولت بود که از دی ماه،پروازها لغو شود اما همان شب، این مصوبه از سایت دولت حذف شد و پروازهای تجاری ادامه پیدا کرد.
اینها گذشته و شاید اگر بهتر عمل می شد،وضعیت بهتر بود هر چند که کرونا، در بند، ماندنی نیست.
اما الان...
هلند اعلام کرده که مدارس تعطیل است و در سال آینده تحصیلی سی درصد مطالب باقی مانده جبران خواهد شد.در برخی کشورها اعلام کردند دانشگاه تعطیل است و آزمون هم، رد و قبولی خواهد بود و عمدتا اساتید از طریق پروژه، دانشجو را خواهند آزمود.
 مساله دایر مدار قرنطینه کامل کشور و مدیریت کرونا نیست، مساله، دایر مدار قاطعیت و یا تذبدب در تصمیم است.کره جنوبی قرنطینه نکرد و تا حدودی هم موفق است.
اما ما  هر روز یک حرف میزنیم. مدام می گوییم مدارس تا فلان موقع تعطیلند و یا یکماه مثلا به دانشگاه و مدرسه اضافه خواهد شد. هر تصمیمی، تبعات اجتماعی و حقوقی دارد.
یک روز می گوییم، در خانه بمانید. جوهر حرف خشک نشده اعلام می کنیم فاصله گذاری اجتماعی. هنوز معنای فاصله و اجتماع و رابطه اینها بیان نشده، اعلام می کنیم فاصله گذاری هوشمند.
الان یک میلیارد یورو به دولت داده شده. پول کمی نیست. بنا هست با چه اولویت گذاری، این پول هزینه شود. به سه دهک پایین خواهیم داد؟ تجهیزات خواهیم ساخت؟تجهیزات و دارو وارد خواهیم کرد؟
با این اقدامات چگونه می خواهیم کرونا را مهار کنیم؟
اگر تصمیمات قاطعی اتخاذ نشود و مردم، تکلیف خود را ندادند، ضررهای زیادی متحمل خواهیم شد.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه وزارت بهداشت مدارس مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد