Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@09:08:26 GMT

امنیت در گلستان و سربازان گمنام

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۱۱۶

امنیت در گلستان و سربازان گمنام

گلستان در سال گذشته اتفاقات و حوادث مختلفی را پشت سر گذاشت و از همان روزهای نخست و با وقوع سیل، عده ای با استفاده از احساسات عمومی و طرح برخی مباحث مذهبی و قومیتی تصمیم به حاشیه سازی و ایجاد شکاف در مناطق سیل زده گلستان داشتند که با حضور نیروهای اطلاعاتی این افراد شناسایی و اقدامات مقتضی برای مهار آن اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تیرماه سال گذشته نیز یکی از توفیقات ماموران اداره کل اطلاعات گلستان پس از رهگیری و انهدام باند بزرگ توزیع اسلحه غیرمجاز رسانه ای شد و ۱۹۱ قبضه انواع اسلحه مانند هشت تیر، پنج تیر و تک لول کشف و ضبط و چهار عضو اصلی این باند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

در ادامه در حالیکه برخی نقاط کشور به سبب اتفاقات پس از گرانی بنزین روزها و شب‌های ناآرامی را پشت سر می‌گذاشت، گلستان بویژه گرگان هر چند برخی ناآرامی‌های خیابانی را تجربه کرد اما آسیب و خسارت قابل توجهی به فرد یا نهادی وارد نشد و با پوشش اطلاعاتی سربازان گمنام، گلستان به عنوان یک استان سفید و بی حاشیه در این حوادث باقی ماند.

در اسفندماه نیز اقوام و طوایف مختلف گلستان در کنار هم و در سایه رقابتی زمان دار، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را برگزار کردند که برای گرم شدن تنور آن، حدود یک ماه هیجان انتخاباتی در تمام شهرها و روستاهای استان حاکم بود و در پایان، برگزاری انتخاباتی سالم با امنیت بالا و کم حاشیه یک حرکت سیاسی بزرگ را رقم زد.

البته مواردی همچون سفر امن و کم حاشیه سران قوا، مقامات کشوری و لشگری و وزیران در ماجرای سیل و پس از آن، انهدام باندهای بزرگ شرط بندی، شناسایی و دستگیری برخی مدیران اجرایی متخلف، مشارکت در دستگیری قاتل امام جمعه اهل سنت رضا آباد، هشدار و رصد بر عملکرد برخی ادارات کل در حوزه نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در کنار احاطه بر فضای مجازی از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان گلستان در سال گذشته بود.

پیش‌بینی و پیش‌گیری تحرکات احتمالی بدخواهان، اشراف اطلاعاتی بر گروهک‌ها و تهدیدکننده‌های امنیت ملی و رصد مستمر فعالیت‌های آنها، اشراف بر فضای تبادل اطلاعات و هشدار و اطلاع رسانی به موقع به مدیران فضای مجازی و ایجاد فضای وحدت و هم افزایی بین دستگاه های مختلف استان از جمله برخی دیگر فعالیت سال گذشته دستگاه اطلاعاتی استان بود.

پیش از آن نیز و در هنگامه فعالیت داعش شماری از هواداران این گروهک در استان گلستان دستگیر، مهار یا معدوم شدند.

به گفته یکی از کارشناسان امنیتی گلستان شمار این افراد در استان بیش از ۳۰۰ نفر بوده است که بجز چند نفر که معدوم شدند، بقیه با اقدامات ایجابی ارشاد و نادم یا تحت کنترل قرار گرفتند و چند مورد هم منجر به دستگیری و زندانی شدن شد.

به گفته وی هر چند استان گلستان به سبب دارا بودن برخی از ویژگی ها مانند برخورداری از چند صد کیلومتر مرز خاکی و دریایی با ترکمنستان، قرار گرفتن در کریدور اصلی انتقال مواد مخدر و سکونت اقوام و مذاهب و ادیان مختلف از جمله مناطقی است که بستر بروز برخی ناامنی و تحرکات خارجی یا داخلی برای خدشه بر مولفه‌های مختلف امنیت را دارد اما با این وجود در سال گذشته یکی از امن ترین استان های کشور بود.

استان گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت و ترکیب متنوع قومی، مذهبی و نژادی در همسایگی ترکمنستان قرار دارد.

گفتنی است میلاد امام زمان (عج) روز سربازان گمنام ولی عصر نام گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور امنیت ملی بنزین کشف و ضبط مجلس شورای اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان گلستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آموزش و فرهنگ نقش مهمی در ایمنی شبکه حمل و نقل بر عهده دارد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد فوتی‌ها سال قبل در استان گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند که گواهینامه نداشتند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید به طور جدی وارد شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۵۶ درصد جان باختگان تصادفات استان گلستان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسوار است، گفت: عامل انسانی می‌تواند در بیش از ۷۰ درصد ایمن سازی شبکه حمل و نقل نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: در حوزه زیر ساخت راه‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

مصدقی اظهار کرد: گلستان با ۹۵ نقطه حادثه خیز بعد از استان تهران دومین استان حادثه خیز کشور بود که تا پایان سال گذشته ۴۷ نقطه ایمن سازی شد که سعی داریم ۴۸ نقطه باقی مانده را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هفت هزار راننده موتور سیکلت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶۱ در صد کاهش تلفات داشتیم که نشان می‌دهد در بحث آموزش توانستیم به خوبی ورود کنیم.

کد خبر 6090476

دیگر خبرها

  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات