Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@13:21:36 GMT

هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان ۱۳ هزار تومان است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۲۹۹

به گزارش اکوفارس،‌ عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: با شیوع کرونا تولید و صادرات سیمان کاهش داشته است و بیشترین کاهش در تحویل این کالا بوده است. مصالح فروشان هم اکنون فعالیت نمی کنند و ساخت و سازها کاهش یافته است. کرونا نه تنها باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده بلکه راه صادرات برخی کالا‌ها را نیز دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: تولید و صادرات سیمان نسبت به فروردین سال گذشته بسیار کاهش داشته است. به دلیل اینکه کشورها در قرنطینه هستند، صادرات این کالا کم شده و امیدوارم به زودی به روال گذشته باز گردیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: قیمت سیمان نسبت به گذشته بهتر شده است. قیمت صادرات کلینکر به کمتر از ۱۸ دلار رسیده است. هم اکنون صادرات کلینکر نیز از مرزهای جنوبی اتفاق می افتد و مشکلی در این رویه رخ نداده است.

شیخان تشریح کرد: هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی در درب کارخانه ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان با ارزش افزوده است که از قیمت یک پاکت خاک کمتر است که برای کارخانه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان هزینه دارد. این کالا پس از طی کردن مراحل هزینه جا به جایی و ... به قیمت ۱۳ هزار تومان به دست تولید کننده می‌رسد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: قیمت یک تن سیمان پاکتی که شامل ۲۰ پاکت ۵۰ کیلویی است ۲۱۷ هزار تومان تمام می‌شود. در سال گذشته سهم صادرات کشور‌های مختلف از سیمان ایران به ترتیب افغانستان ۲۸ درصد، ازبکستان ۹ درصد، پاکستان و کویت هر کدام ۶ درصد و قزاقستان ۴ درصد بوده است.

این مقام مسئول معتقد است که قیمت سیمان بسیار کم است و باید تدابیری برای آن اتخاذ کرد تا شاهد افزایش نرخ‌ها در این زمینه باشیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران