Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نیمه شعبان، میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) کاروان «نسیم انتظار» در شهرستان بویراحمد در امامزاده مختار(ع) و امامزاده بی بی خاتونین(س) به حرکت درآمد و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: آئین نیمه شعبان میلاد حضرت مهدی موعود (عج) امسال در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بحرانی انتشار ویروس کرونا متفاوت‌ تر از سال ‌های گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این ایام برنامه‌ های مختلفی بدون اجتماع و حضور مردم در قالب طرح ‌های گوناگون از طریق فضای حقیقی و مجازی برگزار شده است.

 

یکی از برنامه‌ هایی که این روزها در سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) در نقاط مختلف در حال برگزاری است، راه اندازی «کاروان نسیم انتظار» متشکل از گروه‌ های سرود جوانان همراه با خواننده، مداح و حضور خیرین است که در کوی و برزن به حرکت در می ‌آیند و برنامه ‌های نیمه شعبان را اجراء و مردم نیز در مجتمع ‌های مسکونی و  پنجره منازل در محلات از آن استفاده می ‌کنند.

 

«هادی خورشیدیان» در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: با توجه به فرارسیدن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت و محدودیت در برگزاری مراسم و تجمعات دینی، کاروان جشن و شادی «نسیم انتظار» از شب گذشته با هدف ایجاد نشاط و معنویت در محلات شهرستان بویراحمد به حرکت درآمد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد اظهار داشت: این کاروان ‌ها با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی تا فردا به ایراد مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای سرود و تواشیح در سطح شهرستان می ‌پردازند و مردم نیز از پشت پنجره، تراس و پشت بام ‌ها اجرای این گروه‌ ها را تماشا می کنند.

 

وی حرکت این کاروان را یکی از برنامه‌ های طرح «نسیم انتظار» دانست و اضافه کرد: طرح برنامه نسیم انتظار در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی در استان ها اجرا شد که حرکت کاروان جشن و شادی در قالب بخش تبلیغی صورت گرفت.

 

خورشیدیان یادآور شد: بخش معارفی طرح «نسیم نوروزی» نیز با برگزاری مراسم احیا شب نیمه شعبان در فضای مجازی اجرا شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد اجرای بخش اجتماعی طرح «نسیم انتظار» را یادآور شد و ادامه داد: همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، بسته تبرکات مهدوی در قالب طرح نسیم انتظار و از محل موقوفات مرتبط بین خانواده‌ های نیازمند توزیع شد.

 

وی گفت: گسترش یاد و نام حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج)، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط فعلی جامعه، ترویج و تبیین اندیشه ‌های مهدویت و انتظار حقیقی و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهم ترین اهداف اجرای طرح برنامه نسیم انتظار است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نسیم انتظار ویروس کرونا میلاد حضرت مهدی عج جشن و شادی شهرستان بویراحمد کرونا اوقاف و امور خیریه کاروان شهرستان بویراحمد منجی عالم بشریت نسیم انتظار نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم

ایسنا/اصفهان رویداد «چهارباغ جان اصفهان»، یکی از ویژه برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در چهارباغ عباسی برگزار شد و برپایی کاروان اصفهان قدیم در قالب پرفومنس، از جدایبت‌های آن به‌شمار می‌رفت.

این دوره از هفته فرهنگی اصفهان با هدف ارائۀ ابعاد هویتی اصفهان برگزار و تلاش شد تا به موضوعات مختلفی مانند تاریخ، فلسفه، و هنر پرداخته شود. به این منظور، مباحث هنری در قالب‌های تئاتر و موسیقی در مکتب اصفهان وهمچنین فلسفۀ در اصفهان و ویژۀ گروه‌های سنی مختلف شامل کودک، نوجوان، جوان و میانسال برنامه‌ریزی شده بود تا ملاحظات مختلفی را در برگرفته و شهروندان اصفهانی بتواند با انتخاب خود از برنامه‌های هفته اصفهان استفاده کنند.

یکی از برنامه‌های ویژۀ هفته فرهنگی اصفهان که با موضوع تاریخ در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی برگزار شد، رویداد «چهارباغ جان اصفهان» بود که از شروع هفته فرهنگی همه روزه بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در این گذر برپا بود و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

از بخش‌های ویژۀ این رویداد می‌توان به برپایی کاروان قدیم اصفهان اشاره کرد که با حضور شهروندان اصفهان با پوشش مشخص و در قالب پروفومنس برگزار شد و با نمابش اصفهان قدیم، تاریخ شفاهی کسبۀ قدیم چهارباغ ارائه شد. از سویی دیگر، برپایی غرفه‌های ابربازی‌ و بازی‌های بومی و محلی، شهر فرنگ، آتلیه عکس «با هم باشیم»، غرفه کودک، نمایشگاه نقاشی کودکان سندروم داون، نمایشگاه تصاویر شهدا و مشاهیر اصفهان، اجرای موسیقی و نمایش و سرود، همراه با نمایشگاه صنایع دستی، به «چهارباغ جان اصفهان»، جانِ دیگری داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی