Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@21:16:32 GMT

جلوی کامپیوتر یا تلویزیون غذا نخورید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۸۵۳

جالب است بدانید وقتی کسی با تماشای تلویزیون غذا می‌خورد، درکی از مقدار غذای مصرفی ندارد و چاقی می‌شود. ناطقان: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و توصیه‌های قرنطینه خانگی، روز به روز به تعداد افرادی که عادت دارند در حین تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر غذا بخورند، افزوده می‌شود. اکثر افراد هم نداشتن زمان را بهانه‌ای برای این عادت نادرست اعلام می‌کنند که اصلاً قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 کورش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوانگفت: اکثر کودکان و افرادی که برای درمان چاقی به متخصصان تغذیه مراجعه می‌کنند، هنگام بیان شرح وضعیت خود، به خوردن غذا مقابل تلویزیون و سیستم کامپیوتر اشاره می‌کنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: صرف نظر از دلایل علمی و تخصصی، می‌توان به آموزه‌های سنتی و دینی در خصوص آداب غذا خوردن اشاره کرد که حالت نشسته و با صبر و حوصله غذا خوردن از مهمترین این آداب است.

او در ادامه افزود: تحقیقات علمی ثابت کرده است افرادی که هنگام غذا خوردن تلویزیون نگاه می‌کنند، یا با گوشی همراه خود مشغول فعالیت هستند، به این دلیل که تمرکزی بر روی غذا خوردن خود ندارند حس سیر بودن را دیرتر متوجه می‌شوند و با غذا خوردن بیشتر دچار چاقی خواهند شد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: از دیگر عوارض این کار علاوه بر چاقی، به این دلیل که افراد حس رضایتمندی ندارند بسیار زودتر احساس گرسنگی می‌کنند و به سمت غذا‌های فست فود یا اسنک‌ها می‌روند و به خاطر کالری یا شور بودن بالای این مواد سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

صمدپور مطرح کرد: از دیگر عوارض این کار می‌توان به کاهش سوخت و ساز بدن اشاره کرد که این افراد هم در معرض چاقی قرار می‌گیرند؛ بنابراین در این روز‌های قرنطینه خانگی اگر می‌خواهید هم از سلامت تغذیه برخوردار باشید و هم دچار چاقی نشوید، هنگام غذا خوردن کاملاً تمرکز کنید و از انجام هر گونه فعالیت دیگر پرهیز کنید تا بتوانید از غذا خوردن خود لذت ببرید.

در روز‌های قرنطینه خانگی باید به این نکته توجه داشت هیچ‌کس در طول روز آنقدر مشغول و سرگرم نیست که نتواند نیم ساعت برای غذا خوردن وقت صرف کند؛ بنابراین کافی است در منزل، زمان مشخصی برای صرف غذا اختصاص دهید. اگر کارتان زیاد است این زمان را کوتاه کنید، ولی هرگز هنگام کار با کامپیوتر و تماشای تلویزیون غذا نخورید.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: همچنین کمبود خواب در ایام قرنطینه و تعطیلی، می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. زیرا کسانی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند، بیشتر گرسنه می‌شوند، کالری بیشتری دریافت می‌کنند و فعالیت کمتری انجام می‌دهند. عادت‌های خواب‌تان را اصلاح کنید و شب‌ها غذای پُرچرب نخورید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کامپیوتر ، تلویزیون ، غذا خوردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کامپیوتر تلویزیون غذا خوردن متخصص تغذیه و رژیم درمانی غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد