Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی پورعسگر رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم با اشاره به مسدودسازی «ایلان دره» سمیرم برای جلوگیری از تخریب گونه‌های گیاهی این منطقه اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی و مرتعی این اداره اقدام به مسدود نمودن مسیر‌های دسترسی به مراتع غنی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: «ایلان دره» منطقه‌ای است که که در این موقع از سال آبراهه فصلی در آن جریان پیدا می‌کند و منطقه‌ای با تنوع گونه گیاهان مرتعی و دارویی بالایی هست واز طرفی مسیر دسترسی به مناطقی از جمله خرقه و بیدقطار، بید ذکی، چالقفا در سمیرم است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم تصریح کرد: هر کدام از مراتع فوق از نظر گیاهان دارویی از جمله موسیر، کنگر، سیر، کارده، تره، چای کوهی و ... بسیار غنی بوده که متاسفانه باتوجه به موقعیت جغرافیایی هرساله توسط عده‌ای مورد تخریب و ریشه کنی قرار می‌گیرد.

او افزود:» این اداره با توجه به کمبود نیروی انسانی جهت جلوگیری از ورود افراد متخلف، هزینه هنگفتی متحمل می‌شود تا بوسیله دستگاه‌های مکانیکی از جمله لودر اقدام به مسدود نمودن مسیر ایلان دره نماید.

پور عسگر تاکید کرد: با کسب دستور از مقام قضایی از صبح روز چهارشنبه نسبت به مسدود سازی مسیر‌های منتهی به این دره اقدام شد و تا پایان فصل رویش بسته خواهد بود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسدود سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان شدت بارشها علاوه بر سیراب کردن زمینهای کشاورزی ،در برخی از مناطق  باعث پرآب شدن رودخانه های فصلی،آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شد.

در بم ، بارش باران دیشب راه ۱۵ روستا را مسدود کرد که با کمک دستگا ه های  امداد رسان و راهداری بازگشایی شده است.

در پی بارش‌ها سیل آسای دوروز  اخیر، مسیر طغرالجرد زرند از صبح امروز به علت ریزش کوه و سنگ  وگل ولای در چهار نقطه  مسدود شد وعوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

فرماندار کوهبنان از مردم خواست سفرهای خود را به تعویق بندازند سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس