Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@20:33:55 GMT

علایم کرونا در نوزادان چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۴۷۵

علایم کرونا در نوزادان چگونه است؟

هنوز هیچ اطلاعات جامع و قطعی در مورد انتقال ویروس کرونا از مادر آلوده به نوزاد یا چگونگی بیماری در نوزاد وجود ندارد؛ ولی این مطالعه با بررسی چهار نوزاد مبتلا به کووید -۱۹ نشان می‌دهد علائم بیماری در نوزادان مبتلا بسیار خفیف است. بر اساس این مطالعه هر چهار مادر به کووید- ۱۹ مبتلا بودند و زایمان سزارین داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا بسیار مسری است و نمی‌توان احتمال انتقال داخل‌رحمی آن را رد کرد.

این مطالعه بر لزوم مراقبت‌های ویژه از زنان باردار مبتلا و نوزادان تاکید دارد و نوزادانی که از مادران مبتلا متولد می‌شوند، باید بلافاصله از مادر جدا شوند و تحت مراقبت‌های فوری قرار گیرند؛ هرچند مبتلا نباشند.

محققان احتمال می‌دهند موارد دیگری از نوزادان مبتلا وجود دارند که پزشکان بی اطلاع هستند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نتایج این مطالعات در نشریه European Respiratory Journal منتشر شده است.

۴۷۲۳۷ کد خبر 1375010

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان‌جنوبی، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه های فصلی تمامی جاده های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش، خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل به سر می برد.

دیگر خبرها

  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر