Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر نیروی کار و کسب‌وکار در سطح جهان را بررسی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در پی شیوع ویروس کرونا ٨١درصد از نیروی کار ٣.٣ میلیاردی جهان با تعطیلی کامل یا نیمه تعطیلی محل کارشان مواجه شده‌اند. اعمال محدودیت‌ها بر زندگی روزانه به بسته شدن بسیاری از شرکت‌ها و بیکاری دائم یا موقت کارکنان منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر نیروی کار و کسب‌وکار در سطح جهان را بررسی کرده است.

گای رایدر، مدیر این سازمان می‌گوید بررسی این سازمان نشان می‌دهد تأثیر شیوع این ویروس بر اقتصاد و نیروی کار هم در اقتصادهای توسعه‌یافته و هم در اقتصادهای درحال‌توسعه بسیار شدید خواهد بود.

وی می‌گوید برای مقابله با این تأثیرات "ما باید به‌سرعت، قاطعانه و متحد اقدام کنیم. اقدامات صحیح، فوری و به هنگام می‌تواند در بقا یا فروپاشی اقتصادها تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بگذارد."

 

احتمال بیکاری حدود ٢٠٠ میلیون نفر

انتظار می‌رود همه‌گیری ویروس کرونا باعث از دست رفتن ۶.۷درصد ساعات کاری در نیمه دوم سال میلادی جاری شود. این امر مساوی با از دست رفتن شغل ١٩٥میلیون نیروی کاری است که به‌طور تمام‌وقت کار می‌کنند.

انتظار می‌رود کشورهای عربی بیشترین صدمه را متحمل شوند. به‌طوری‌که ساعات کارشان حدود ۸.۱ درصد کاهش یابد و در نتیجه پنج میلیون نیروی کار تمام‌وقت کارشان را از دست بدهند.

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید "این بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم است."

به گفته این سازمان میزان افرایش نهایی بیکاری در سال ٢٠٢٠ عمدتاً بستگی به دو عامل دارد:

 یکی اینکه با چه سرعتی اقتصاد جهان در نیمه دوم سال میلادی جاری بهبود می‌یابد  و دوم اینکه  عامل دیگر اینکه سیاست‌های اتخاذی چقدر در افزایش تقاضا برای نیروی کار مؤثر خواهد بود.

ریسک بالایی وجود دارد که رقم بیکاری در سراسر جهان در پایان سال بسیار بیشتر از برآورد اولیه سازمان بین‌المللی کار مبنی بر ٢٥ میلیون بیکار باشد.

تعجبی نیست که در حالی که سفرها به حداقل رسیده و زندگی اجتماعی متوقف شده، خدمات میهمان‌داری و صنایع غذائی از جمله مواردی هستند که بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند.

در کنار این‌ها سرویس‌های تولیدی و بنگاه‌های خریدوفروش املاک هم بشدت آسیب دیده‌اند.

این کسب‌وکارها در مجموع ٣٨درصد نیروی کار جهان را تشکیل می‌دهند که در مجموع یک میلیارد و ٢٥ میلیون کارمند در سراسر جهان دارند.

بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند

درصد نیروی کار در خطر در سراسر جهان به طرز قابل توجهی متفاوت است.

۴۳.۲ درصد از نیروی کار در آمریکا و ٤٢.١درصد از نیروی کار در اروپا و آسیای مرکزی در بخش‌هایی کار می‌کنند که ریسک بالایی دارد. این مناطق نسبت به آفریقا و کشورهای عربی و کشورهای آسیا اقیانوسیه نیروی کار غیررسمی بسیار کمتری دارند.

نیروی کار غیررسمی در این کشورها به‌ویژه در هند، نیجریه و برزیل با وجود آن که نقش حیاتی در اقتصادشان دارند اما فاقد امتیازات و حقوقی از قبیل تأمین اجتماعی کارکنان دائمی هستند.

مدیر کل سازمان بین‌المللی کار می‌گوید "شرایط کنونی بزرگ‌ترین آزمایش همکاری بین‌المللی در بیش از ٧٥ سال گذشته است. اگر (اقتصاد) یک کشور از هم فرو بپاشد، بعد همه ما زمین خواهیم خورد، ما باید راه‌حلی پیدا کنیم که به همه اعضای جامعه جهانی کمک کند به‌ویژه به آن‌هایی که کمتر قادرند به خودشان کمک کنند و بیشتر آسیب‌پذیرند."

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: بیکاری اروپا سازمان ملل متحد کرونا سازمان بین المللی کار سازمان بین المللی کار ویروس کرونا نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه