Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@18:40:45 GMT

افزایش کم سابقه نرخ بیکاری کانادا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۰۹۷

افزایش کم سابقه نرخ بیکاری کانادا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه شیوع گسترده کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه مارس با ۲.۲ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۷.۸ درصد رسید. این نرخ بیکاری که بالاترین نرخ بیکاری از اکتبر سال ۲۰۱۰ تاکنون محسوب می شود پس از آن رقم خورد که در ماه مارس یک میلیون نفر بیکار شدند که از این تعداد ۴۷۴ هزار شغل تمام وقت و ۵۳۶ هزار شغل پاره وقت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۵.۵ درصد رسیده که کمترین نرخ مشارکت این کشور از ژوین سال ۱۹۷۹ تاکنون بوده است. 

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله به ۱۶.۸ افزایش پیدا کرده است که ۶.۵ درصد بیشتر از ماه قبل و بالاترین سطح ثبت شده از ژوییه سال ۱۹۹۷  تاکنون محسوب می‌شود.

دریک هولت، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: آمارهای بیکاری در ماه مارس شوکه کننده بود و نشان داد شرایط چه قدر بد است امام احتمالا در ماه آوریل شرایط از این هم بدتر خواهد بود. 

در بین ایالت‌های مختلف، بیشترین نابودی مشاغل در اونتاریو با ۴۰۳ هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده است و پس از آن کبک با ۲۶۴ هزار فرصت شغلی بریتیش کلمبیا با ۱۳۲ فرصت شغلی در رده‌های بعدی قرار دارند. 

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیوع گسترده کرونا کانادا نرخ بیکاری اشتغالزایی کرونا ویروس اخبار کرونا نرخ بیکاری فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • فرصت داوطلبان کنکور برای ویرایش دروس و ترمیم نمرات از ۲۱ اردیبهشت
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • چهره جدید رامسین کبریتی در کانادا
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی