Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی گفت: پس از کرونا تغییر جدی در اقتصاد‌های جهان خواهیم داشت و این ظرفیت به سمت اقتصاد‌هایی خواهد رفت که بدهی کمتر و ظرفیت تولید بیشتری را دارند. ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  تیرداد احمدی با بیان اینکه، جهان در معرض بحران‌های مختلف اقتصادی از جمله بدهی قرار داشت و منتظر تلنگری بود تا عقب گردی در رشد‌های اقتصاد جهانی داشته باشد،‌گفت: نرخ بدهی کشور‌ها و بدهی اشخاص در جهان به ویژه در کشور‌های آمریکای شمالی و اروپایی به شدت بالاست و منتظر تلنگری بود و شیوع بیماری کرونا، بهانه‌ای برای این موضوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی افزود: امیدواریم این بیماری در اقتصاد جهانی موجب بازگشت و بازسازی اقتصاد دنیا به منظور توزیع عادلانه‌تر اقتصادی در جهان شود، زیرا در چند سال گذشته مسیر اقتصاد در جهان ناعادلانه بود و ضریب جینی به شدت افزایش داشته و فاصله طبقاتی در دنیا به شدت رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه دنیا تصور گسترش بیماری کرونا را تا این حد در نظر نگرفته بود، اضافه کرد: هنوز گزارش سه ماه اقتصاد آمریکا اعلام نشده است، اما بر اساس پیش بینیها، بیکاری در این کشور افزایش خواهد داشت و تصویب طرح دو تریلیون دلاری آمریکا برای جبران درآمد بیکار شده‌ها و اقتصاد، موجب می‌شود از تسری این بحران به بخش‌های دیگر جلوگیری شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به افت شاخص‌های جهانی بورس گفت: شاخص بورس داوجونز از 29 هزار تا 18 هزار واحد افت کرد و دوباره تا 22 هزار واحد رشد کرد که علت بخشی از این نوسانها، تغییرات و معاملات الگوریتمی و پیش بینی نشده است و این ذات بورس‌های مالی است که در شرق و اروپا هم داشتیم.

وی با بیان تفاوت جنس سیاست‌های پولی در اتحادیه اروپا و آمریکا افزود: به علت تضاد منافع کشور‌های اروپایی، بسته‌های مختلفی مطرح شده است و نمی‌توانند به جمع بندی برسند.

 احمدی گفت: فضای پول پاشی در آمریکا شاید انتهایی نداشته باشد، چون سال انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است و رئیس جمهور وقت می‌خواهد در این انتخابات برنده شود.

وی درباره بازار‌های آسیایی هم گفت: ظرفیت اعتباری و تسهیلاتی دولت چین به سقف پیک رسیده بود و برای اقتصاد این کشور، کرونا ظرفیتی ایجاد کرد که بتواند گام اعتباری جدیدی را بردارد.

 احمدی تأکید کرد: پس از کرونا تغییر جدی در اقتصاد‌های جهان خواهیم داشت و این ظرفیت به سمت اقتصاد‌هایی خواهد رفت که بدهی کمتر و ظرفیت تولید بیشتری را دارند.

احمدی ادامه داد: درس‌هایی که ما در اقتصاد کشورمان باید از تجربه شیوع کرونا بگیریم این است که باید سریع واکنش نشان دهیم و پیش از ورود به دومینوی افت و تأثیر آن بر بازار‌ها باید واکنش داخلی سنجیده و استاندارد و فوری نشان دهیم.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹