Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@04:30:19 GMT

دستور تخلیه ملک توسط مؤجر چگونه صادر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۶۴۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دستور تخلیه ملک مسکونی و تجاری و همچنین قرارداد اجاره در حاکمیت قانون روابط مؤجر و مستأجر سال ۱۳۷۶ به طور کامل شرح داده شده است، همچنین شرایط اجاره نامه کتبی آن‌ها با این قانون تطبیق دارد.

برای تخلیه ملک در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید به شورا‌های حل اختلاف یا دادگاه مراجعه کرد و دستور تخلیه ملک مسکونی و تجاری با تـقدیم دادخواست به شورا‌های حل اخـتلاف توسط مالک امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید توجه داشت که شرط دستور تخلیه در ملک اجاره‌ای کتبی بودن قرارداد و پایان مدت قرارداد است.

برای انجام شدن این کار مالک باید ودیعه مذکور در اجاره نامه را با دستور شورای حل اختلاف در صندوق شورا تودیع کند تا دستور تخلیه ملک مسکونی و تجاری صادر و به اجرا گذاشته شود.

اصلی‌ترین علت طرح دعوای تخلیه، اتمام مدت اجاره است؛ در صورتی که به دلایل مختلف مالک یا مستأجر، به دنبال پایان دادن به قرارداد اجاره باشد و طرف دیگر آن را قبول نکند، شرایط طرح دعوای تخلیه ایجاد می‌شود.

در واقع هنگامی که مالک خواهان فروش ملک خود باشد، مستأجر به هیچ عنوان موظف به تخلیه ملک مذکور نیست یا برعکس مستأجر نیز نمی‌تواند زمانی که ملکی با شرایط بهتر پیدا کرد، اجاره را پایان دهد.

این امکان زمانی تحقق پیدا می‌کند که مالک و مستأجر هر دو امکان حق فسخ را در طول بازه زمانی مشخص شده‌ای امکان پذیر کرده باشند که طبق ماده ۳۹۹ قانون مدنی به آن خیار شرط هم گفته می‌شود؛ دعوای دستور تخلیه ملک مسکونی و تجاری غیرمالی است و هزینه دعاوی غیرمالی مربوط به اموال منقول یک میلیون ریال است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است

وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

"اجاره‌داری" متولی ندارد/قیمت مسکن به تولید وابسته نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است