Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@13:10:21 GMT

تحویل ۴۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید به بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۷۰۰

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مهدی یوسفی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۴۵ دستگاه سی تی اسکن برای مراکز درمانی دولتی تهیه و بلافاصله توسط هیات امنا توزیع شد.

 وی افزود: تهیه دستگاه‌های سرمایه‌ای بر اساس نقشه راه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در این راستا به شرط تهیه اعتبار ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی تی اسکن یکی از دستگاه های تشخیص ابتلا به ویروس کروناست که در صورت عفونت ریه این افراد، به تشخیص این بیماری کمک می کند و دقت تشخیصی آن در این موارد از دست تشخیص کرونا ( PCR) بیشتر است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است و با استفاده از این و روش های تشخیصی دیگر مانند تشخیص از طریق سی تی اسکن، ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا شناسایی شده اند و از این تعداد ۴۱۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته اند. ۳۹۱۸ نفر از این بیماران اکنون در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ساخت دستگاه تشخیص فوری سرطان توسط جوان ایلامی
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • دستگاه شمارش پول که می‌تواند اسکناس تقلبی را تشخیص دهد (فیلم)
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد