Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از تمهيدات جديد ستاد مبارزه با کرونا ویروس در آبادان خبر داد و گفت: همچنین تدابیر سختگیرانه‌تری در کریدورهای مبادی ورودی و خروجی از ۲۳ فروردین اجرایی می‌شوند.

«سید زین‌العابدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از تمهیدات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: تدابیر سختگیرانه در کریدورهای ورودی و خروجی همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: همچنین مشاغل با ریسک بالا تا ۳۱ فروردین تعطیل خواهند بود و ماموریت تمام مدیران و کارکنان شهرستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

 

وی تصریح کرد: در هر صورت دستورالعمل قرنطينه آبادان با سختگيري‌های بيشتر در ورودی و خروجی‌های این شهرستان انجام خواهد شد، لذا به كسانی كه قصد گردشگری و سياحت در این شهر را دارند اعلام می‌کنم تا اطلاع ثانوی اجازه ورود داده نخواهد شد.

 

موسوی به تردد نیروی های شاغل خارج از آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: رفت و آمد نيروهای كار مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با كرونا به شرط رعايت پروتكل‌های بهداشتی انجام و تسهيل خواهد شد.

 

وی با اشاره به ادامه فعالیت مشاغل و اصناف آبادان عنوان کرد: مشاغل با ريسک بالا مانند مغازه‌های مستقر در اماكن تجاری و بازارهای سرپوشيده، تالارها، استخرها، سينماها، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها، موزه‌ها، اماكن مذهبی، بقاع متبركه، مساجد و حسینیه‌ها، رستوران‌ها، كافه‌ها، آرايشگاه‌های زنانه، آموزشگاه‌های علمی، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی، فست‌فودها و طباخی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، پاساژها، اغذيه‌فروشي‌ها و نمايشگاه‌ها و مراكز آموزشی نیز تا ٣١ فروردين تعطيل خواهند بود.

 

فرماندار آبادان با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر با رعايت پروتكل‌های بهداشتي و با نظارت سختگيرانه از ٢٣ فروردين داير خواهد بود، به فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اشاره کرد و گفت: همه ادارات، سازمان‌ها و موسسات اعم از دولتی و خصوصی مجاز هستند که كاركنان بيمار، بانوان شاغل كه دارای نوزاد شيرخوار هستند و افراد سالمند واحد تحت امر خود را ترخيص و مرخصی آنها را استحقاقی بدون احتساب در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین ادارات موظف به حضور دو سوم از نیروهای تحت امر خود در محل کار هستند ادامه داد: این حضور به‌صورت گردشی بوده و روزانه تغییر خواهد کرد و ساعات کاری ادارات نیز از ۷ صبح لغایت ۱۴ است.

 

موسوی عنوان کرد: قسمت‌های عملياتی شركت‌های فعال و بخش‌های ستادی نيز در حد ۷۰ درصد در محل كار حضور يابند و ماموريت مديران و كاركنان به خارج از شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای كليه شركت‌ها و ادارات متولی خدمات عمومی مثل آبفا، آبفار، گاز، برق، مخابرات، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس مكلف‌اند به‌طور كامل در محل كار خود حاضر باشند.

 

فرماندار آبادان با بیان اینکه مديران ادارات، سازمان‌ها، موسسات، شركت‌ها و همه اماكنی كه مجاز به فعاليت هستند مكلفند ضمن رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی، پيوسته محل كار پرسنل خود را ضدعفونی و مواد لازم را جهت ضدعفونی در ورودی كار پرسنل تامين کنند، یاد آور شد: رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی بین مراجعین به ادارات در جهت جلوگیری از ازدحام ضروری و لازم الاجراست.

 

وی در خصوص فعالیت سایر اصناف بیان کرد: اتاق اصناف مكلف است ساير مشاغل كم ريسک را ضمن الزام به رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی صرفا در طول روز به مدت هشت ساعت در تايم صبح از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ مجوز فعاليت دهد.

 

موسوی در پایان با اعلام ساعات فعاليت كميته اجرايی ستاد مبارزه با كرونا ویروس آبادان اظهار داشت: این کمیته به‌صورت كامل و در تمام ساعات شبانه‌روز به‌منظور نظارت و كنترل بازار، اصناف، گرانفروشی، كم‌فروشی، احتكار و همچنين كنترل‌های ورود و خروج و امور گندزدايی بيش از پيش برقرار است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس کرونا ویروس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا منطقه آزاد اروند ورودی و خروجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دز طغیان کرد + ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،، در پی بارش های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

کد خبر 849173 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم باران رودخانه استان خوزستان

دیگر خبرها

  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد