Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:32:19 GMT

در شرایط بی تحرکی چگونه ورزشی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۷۸۱

در شرایط بی تحرکی چگونه ورزشی کنیم؟

محمد سجادیان مربی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انبوه آموزش‌های ورزشی در فضا مجازی گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط کرونا حداقل روزانه یک ساعت در خانه تمرین شود و در صورتی که توان آن را نداریم در ۲ قسمت صبح و بعد از ظهر هر کدام نیم ساعت فعالین ورزشی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متخصصین ورزشی توصیه می‌کنند که در شرایط بیخوابی و گرسنگی افراد ورزش نکنند، زیرا کیفیت فعالیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حقیقت مثلث خواب خوب، تغذیه مناسب و ورزش در کنار یکدیگر باشند.

سجادیان بیان کرد: اولین نکته مهم برای ما، حفظ بدن است تا از حالت کسالت خارج شود. برای افراد مسن تمرینات می‌تواند آهسته تر، با تعداد کمتر باشد و هر چه انسان سطح فعالیت بیشتری داشته باشد می‌تواند از سرعت بالاتر و تعداد بیشتر تمرینات استفاده کند.

این مربی ورزشی هدف از فعالیت را در شرایط کرونایی، حفظ ساختار بدن و تداوم متابولیسم اندام‌ها مانند روز‌های عادی دانست.

محمد سجادیان همچنین با اشاره به سخت بودن ورزش در ابتدا فعالیت تصریح کرد: هر فعالیت ورزشی بار دارد که یا زمان است، یا وزنه، یا زمان و یا تکرار را شامل می‌شود که ممکن است در ابتدا کار، تمرین کمی دشوار باشد، اما به تدریج آسان می‌گردد.

او اذعان داشت: شدت فعالیت ورزشی باید میانه تمرین شدید و سبک باشد، یعنی متوسط، زیرا به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

سجادیان ورزش را در کاهش فشار روانی موثر دانست و بیان داشت: فعالیت ورزشی از طریق سیستم قلبی عروقی می‌تواند به کاهش فشار خون منجر شود که به معنا کاهش استرس از نظر فیزیولوژی است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ورزش و جوانان اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود

مراسم یادبود مسعود اسکویی که به صدای ماندگار ورزش رادیو شهره بود، امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) در مسجد بلال برپا می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز 17 اردیبهشت ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال 60 به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را در رادیو ورزش گزارش می‌کرد.

درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه درگذشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳