Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:00:03 GMT

آمادگی کامل شهرداری برای بارش‌های بیشتر در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۷۹۴

آمادگی کامل شهرداری برای بارش‌های بیشتر در تهران

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه درپی بارش روزهای اخیر در تهران هیچ مشکلی در حوزه آبگرفتگی وجود نداشته است،گفت: نیروهای خدمات شهری حتی برای بارش‌های بیشتر آمادگی کامل دارند و شهروندان خیالشان راحت باشد.

اصغر عطایی در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر آمادگی همه نیروهای خدمات شهری در سطح شهر تهران برای بارش‌های بیشتر گفت: حجم بارش تهران در روزهای اخیر اگر در هر نقطه دیگری رخ می‌داد می‌توانست مشکلات بسیاری را ایجاد کند ضمن اینکه این بارش چند روز است که به‌صورت مستمر در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توپوگرافی شهر تهران به گونه‌ای است که فرورفت آب به داخل زمین انجام نمی شود لذا باید این آب از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه شهر مدریت شود. خوشبختانه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهر تهران در این بارش‌ها هیچ مشکلی از بابت آبگرفتگی نداشته‌اند که علت این امر نیز لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها در روزها و ماه‌های گذشته بوده است.

عطایی ادامه داد: ظرف روزها و ماه‌های گذشته اکیپ‌های حوزه معاونت خدمات شهری در مناطق 22 گانه کاملا آماده بوده‌اند و رسوباتی که از بالادست و شمال شهر به همراه آب در مسیر رودخانه‌ها و مسیل ها آمده است، پاکسازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: شهروندان باتوجه به حجم بارش‌ها به خادمان خود اعتماد می‌کنند و خیالشان راحت است که اتفاقی نمی‌افتد چراکه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و اقدامات موثری انجام شد. تاکنون هیچ مشکلی در سطح شهر تهران نبوده است. پیش بینی این بارش را داشتیم و برای بارش‌های با حجم بیشتر نیز آماده هستیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پایان گفت: درحال ترمیم و افزایش ظرفیت برخی نقاط مانند کانال‌ها با همراهی حوزه عمران شهرداری تهران هستیم تا هنگام بارش باران در این نقاط هم مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارش باران سیل لايروبي انهار معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای بارش خدمات شهری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • ۱۵۰آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد