Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:39:15 GMT

دورا پزشکي امکاني براي بيماران استان‌هاي ديگر

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۵۰۹۶

دورا پزشکي امکاني براي بيماران استان‌هاي ديگر

خبرگزاری آریا- مدیر فنی پروژه‌های 4030: دورا پزشکی امکانی برای معاینه از راه دور است و می‌توان از آن در همه مناطق استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید رضا مظهری گفت: دورا پزشکی یا تله مدیسن امکانی برای معاینه بیماران از راه دور است که می‌توانیم در مناطقی که پزشک نداریم، استفاده کنیم.
وی افزود: این فناوری امکاناتی در معاینه فراهم می‌کند که متخصصان می‌توانند با کمک یک پرستار یا پزشک عمومی منطقه از راه دور بیماران را معاینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظهری ادامه داد: این سیستم چند قسمت دارد، یک قسمت آن به ارتباط تصویری و صوتی بیمار با پزشک متخصص در مقصد بر می‌گردد و یک بخش هم به اطلاعات و مواردی بر می‌گردد که به معاینه بیمار مربوط می‌شود. مثلا ممکن است لازم باشد ما ته حلق بیمار را ببینیم یا داخل گوش او را معاینه کنیم. فشار خون بگیریم، نوار قلب بگیریم و معاینه‌های مختلف را انجام دهیم.
مدیر فنی پروژه‌های 4030 گفت: ما در شش تا هفت سال گذشته تجهیزات و دستگا ه‌هایی تولید کرده ایم که به تولید انبوه رسیده است و در اختیار واحد‌های سیاری قرار می‌گیرد که در مناطق مختلف حضور دارند و پرستار یا پزشک عمومی می‌تواند معاینات را انجام دهد.
وی افزود: بخشی از اطلاعات مربوط به بیمار هم توسط این افراد مخابره و در پرونده بیمار درج می‌شود.
مدیر فنی پروژه‌های چهل سی گفت: ما از این فناوری در زمان بیماری کویدو 19 استفاده کردیم و در مناطقی که تراکم بیمار داشتیم مثل گیلان و قم این روش را به کار بردیم. به این افراد کمک کردیم و فوق تخصص‌های مختلف شامل موارد عفونی و سایر تخصص‌ها را از راه دور به این مناطق بردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مظهری افزود: در بیست نقطه کشور به صورت دور کاری و آزمایشی این کار را شروع کردیم و حالا به نقطه‌ای رسیده ایم که می‌توانیم بگوییم در آینده این زیر ساخت تعطیل نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیماران راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم

باران برزه کار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: مجموع بیماران تالاسمی استان با استعلام از مراکز درمانی ۴۶ نفر است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران تالاسمی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمارهای تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید.

برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد ،۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم.

برزه کار با اشاره به آمارهای بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد.

وی از هدفگذاری های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک های حمایتی را خواهیم داشت.

کد خبر 6087476

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران