Web Analytics Made Easy - Statcounter

محفوظیان گفت: کانون فرهنگی نورالثقلین با همکاری این اداره امسال هزینه پذیرایی جشن میلاد امام زمان (عج) را برای تهیه ۱۵۰ بسته فرهنگی غذایی اختصاص داده و آن را در میان کادر پزشکی و بیماران مبتلا به کرونا توزیع کرده است.

«سید احمد محفوظیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: کانون فرهنگی نورالثقلین طبق عادت هر ساله خود جشن میلاد امام زمان (عج) را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر برگزار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر افزود: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینگی، برگزاری این جشن منتفی شد اما کاری بزرگتر و با ارزش‌تر و با هدف تعجیل در فرج امام زمان (عج) با هزینه‌های پذیرایی این جشن صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: امسال با تهیه بسته‌های فرهنگی شامل مهر، تسبیح و صلوات شمار و بسته‌های خوراکی اعم از میوه و آجیل این سنت حسنه را برپا کرده‌ایم؛ بیش از 150 بسته فرهنگی غذایی امسال تهیه و توزیع شده است.

 

محفوظیان اضافه کرد: پس از تهیه و بسته‌بندی بسته‌ها، به همراه حجت‌الاسلام عبادی امام جمعه شهر چمران، این بسته‌ها را در میان کادر پزشکی و بیماران کرونایی بیمارستان‌های صنایع پتروشیمی و حاجیه نرگس معرفی به نیت شفای مریض‌ها و فرج آقا امام زمان (عج) توزیع کردیم.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان بندرماهشهر ولادت امام زمان عج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد مظلومی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص بیماران مبتلا به سلیاک از جمله گروه‌های ویژه عنوان کرد به دلیل نیاز به دریافت مواد غذایی بدون گلوتن، همواره دچار چالش هایی در این زمینه بوده اند و همین امر موجب شد تا در سال گذشته، حمایت از این بیماران و کمک به رفع مشکلات آنان، با اولویت ویژه در مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال شود.

مظلومی گفت: در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هر ایرانی، ماهیانه هفت و نیم کیلوگرم سهمیه آرد گندم دارد که دولت با قیمت یارانه ای آن را در اختیار نانوایی ها قرار می دهد و مردم با قیمت یارانه ای و مصوب خریداری می کنند، اما مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه ای بیماران مبتلا به سلیاک شناسایی شده، با هماهنگی اداره کل غله استان فارس به صورت کالابرگ خرید کالا به بیماران مبتلا به سلیاک، تحویل داده شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از راه اندازی نخستین و تنها نانوایی سنگک بدون گلوتن ایران در شهر صدرا خبر داد که در حال حاضر محصولات خود را به استان های دیگر نیز عرضه می کند و قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.

او با اشاره به فعالیت چندین واحد تولیدی آرد بدون گلوتن در فارس که از سال گذشته، مجوز تولید پودر کیک بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاک نیز به آنان داده شده است، افزود: همچنین برای نخستین بار در کشور، با ارائه مجوز تولید انواع شیرینی، نان و کیک بدون گلوتن ویژه بیماران مبتلا به سلیاک به یکی از کارخانه های استان، فارس در این زمینه نیز پیشتاز خدمت به این بیماران شده است.

به گفته مظلومی تا پیش از این تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به سلیاک در فارس، بیش از ۴۰۰ بیمار بود که با تلاش برای شناسایی و گسترش خدمت رسانی به این بیماران، در حال حاضر هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به سلیاک در فارس شناسایی شده اند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل کمیته دانشگاهی سلیاک و برگزاری جلسات آن به صورت مستمر و ماهانه را از دیگر برنامه های مجموعه سلامت استان در این زمینه برشمرد و ادامه داد: همچنین با پیگیری های انجام شده در زمینه راه اندازی انجمن سلیاک استان فارس، این انجمن از سال جاری، به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مظلومی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه تلاش شد تا در کنار فازهای اجرایی خدمات مجموعه سلامت استان به بیماران مبتلا به سلیاک، گام های علمی و تحقیقاتی نیز در این زمینه برداشته شد که از جمله می توان به انجام پژوهش در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز در خصوص نوع حمایت سایر کشورها از بیماران مبتلا به سلیاک و تولید محصولات جدید برای این بیماران اشاره کرد که نتایج این تحقیق، از طریق استانداری فارس، به وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور ارایه شده است.

او گسترش فعالیت های کلینیک سلیاک و تشکیل کمیته قطب پنج بیماران سلیاک را نیز دیگر گام های عملیاتی در برنامه حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به سلیاک عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات به صورت گروهی و با حمایت های ویژه دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و همکاری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل غله استان، دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، واحدهای تولید کننده، یکی از مراکز خیریه استان و صدا و سیمای مرکز فارس انجام شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه، از خیرین استان خواست در تقویت این برنامه حمایتی، مجموعه دانشگاه را بیش از بیش همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • عالیشاه و بیرانوند تحت نظر کادر پزشکی و غیبت 3 مصدوم؛ گزارش تمرین پرسپولیس
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم