Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتر‌دار پیشرفته یونی با تبریک نیمه شعبان به مردم عزیز ایران و قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلتر‌های یونی و کریستالی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل‌های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه  از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها،   موجب خواهد شد تا  استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک‌های فیلتردار، با کم کردن التهابات، از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.

او با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو و ضد‌عفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلتر‌های پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل ۵۰ ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

وزیر دفاع از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت ۱۰۰ هزار ماسک به صورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این  فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.

امیر سرتیپ حاتمی یادآور شد: تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلتر‌های یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وزیر دفاع همچنین تصریح کرد:  پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش تولید و برای مقابله با این ویروس همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، تاکید کرد: این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران  و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع ارتش کرونا ویروس نوع ماسک وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد