Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@21:38:07 GMT

موج جدید بارش ها از بامداد شنبه در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۵۸۸۲

صراط:

مدیریت بحران استان تهران در اطلاعیه شماره ۲۲۹ نسبت به موج جدید بارش‌ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اثر عبور یک سیستم چرخنده بسیار قدرتمند شمالی (طوفان برفی) از روی دریای خزر که حرکت چرخش آن بر خلاف عقربه‌های ساعت است سرمای شمال روسیه و منطقه سیبری را با قدرت زیاد به سمت ایران پمپاژ می‌کند و همزمان با عبور امواج قدرتمند یک سیستم مدیترانه ای که رطوبت فوق اشباع دریای سرخ همراه خود دارد بارش برف و باران به تدریج از اواخر وقت جمعه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز بارش دمای هوا به شدت کاهش یافته و اولین بارش برف سراسری قسمت‌های زیادی از ایران را سفید پوش خواهد کرد. این سیستم حداقل سه شبانه روز فعال خواهد بود و از روز سه‌شنبه ایران را ترک خواهد کرد.

در تهران از شامگاه جمعه به تدریج آسمان ابری شده و بارش باران آغاز می‌شود اما با نفوذ بیشتر هوای سرد سیبری از بامداد شنبه بارش به برف تبدیل شده و سراسر تهران بر اثر بارش برف سفید پوش خواهد شد.

با آغاز بارش‌ها دما در تهران حدود ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت و در شب به ۴ - درجه خواهد رسید این دما در مناطق شمالی تهران حتی به ۸ - درجه می‌رسد. روز یکشنبه موقتاً بارش‌ها تضعیف شده اما از بامداد دوشنبه با عبور موج دوم مجدداً بارش‌ها آغاز می‌شود. در مناطق شمالی شهر تهران برف سنگینی خواهد بارید. با عبور این سیستم سرمای هوا در ایران باقی می‌ماند و از افزایش دما هیچ خبری نخواهد بود. نکته جالب اینکه منطقه شمال غرب ایران بارش چندانی نخواهد داشت و آسمان کم و بیش آفتابی خواهد بود. لذا لازم است با تدابیر لازم به استقبال اولین بارش برف و یخبندان بروید و از سالم بودن سیستم گرمایشی منازل خود اطمینان حاصل کنید.

در این اطلاعیه همچنین در رابطه با نکات ضروری قابل توجه آمده است:

۱. همانطور که در اطلاعیه اشاره شد دمای هوا به سبب پمپاژ هوای سرد سیبری به طور ناگهانی حدود ۱۲ درجه کاهش می‌یابد که این امر باعث غافلگیری مردم خواهد شد و صبح شنبه نسبت به شامگاه جمعه دما کاملاً متفاوت خواهد بود

۲. به سبب بارش برف و کولاک شدید جاده‌های کوهستانی از جمله چالوس و هراز و جاده‌های منتهی به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس و غرب اصفهان مسدود خواهد شد لذا طی هفته آینده از رفتن به این مناطق خودداری کنید.

۳. بارش برف در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی از جمله کوه توچال بسیار سنگین و تا حد یک متر خواهد بود.

۴. دمای هوا در تهران طی هفته آینده در شب همواره زیره صفر خواهد بود و اولین بارش برف جدی مناطق شمالی شهر را سفیدپوش خواهد کرد و اخلال در تردد ایجاد خواهد کرد

۵. در مناطق جنوبی ایران از جمله خوزستان جنوب فارس و بوشهر به سبب بارش سنگین باران سیل جاری خواهد شد و رودخانه‌های فصلی طغیان خواهد کرد

۶. نفوذ هوای سرد به سبب عبور سیستم چرخنده سیبری به حدی عمیق خواهد بود که در استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان نیز هوا بشدت سرد خواهد شد. به عنوان مثال در شهر گرم سیری اهواز دما در شب به تنها ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

شایسته است دستور فرمایند نیروهای تحت امر نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و اقدام جهادی به هنگام از آسیب‌ها و خسارات احتمالی آب و هوایی ممانعت بایسته به عمل آید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مدیریت بحران استان تهران موج جدید بارش صراط بارش برف خواهد شد بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد

یک مقام مسوول گفت:وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، ۴۰ درصد منفی است، علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.

به گزارش مشرق، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سدهای استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد