Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر نفت از توافق برسر بی‌سابقه‌ترین رقم کاهش تولید اوپک و غیراوپک خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، بیژن زنگنه بامداد جمعه (٢٢ فروردین‌ماه) پس از پایان مذاکرات بیش از ١٠ ساعته نشست فوق‌العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (یکم ماه مه تا پایان ژوئن) ٢ ماهه خواهد بود، در مرحله بعد از یکم ماه ژوئیه تا پایان ٣١ دسامبر سال 2020 کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس از یکم ژانویه 2021 تا آوریل ٢٠٢٢ نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه می‌شود.
وزیر نفت تصریح کرد:این تصمیم دوساله خواهد بود و این نخستین بار در تاریخ اوپک است که تصمیمی دو ساله گرفته می‌شود و جزو بی‌سابقه‌ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک است.
زنگنه با بیان اینکه دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل نیز به این توافق خواهند پیوست گفت:مشکلاتی کوچک هم در طول مذاکرات ١٠ ساعت و ٣٠ دقیقه‌ای وجود داشت برخی تفاهم‌ها نیاز به زمان دارد قرار شد بحث‌ها ادامه یابد ٢٢ کشور توافق داشتند، اما مکزیک نگرانی‌هایی داشت و بررسی آن‌ها نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا این قضیه به نتیجه برسد.

تاکید روسای جمهور امریکا ، روسیه و پادشاه عربستان بر همکاری نفتی
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، روسای جمهور آمریکا, روسیه و پادشاه عربستان در گفتگویی تلفنی بر اهمیت همکاری میان کشورهای تولید کننده نفت تاکید کردند.
پس از برگزاری نشست اعضای اوپک پلاس، پادشاه عربستان و روسای جمهور آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی، بر اهمیت همکاری های بین کشورهای تولید کننده نفت تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری کشورهای تولید کننده نفت برای حفظ ثبات بازارهای انرژی و حمایت از رشد اقتصاد جهانی تاکید کردند.
کشورهای عضو اوپک و اعضای اوپک پلاس به رهبری روسیه در نشست روز پنج شنبه خود با کاهش تولید نفت موافقت و اعلام کردند انتظار دارند آمریکا و دیگر تولید کنندگان نفتی نیز به تلاش های آنها برای افزایش قیمت ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است ، بپیوندند.

ترامپ: با ملک سلمان و پوتین درباره نفت صحبت کردم
رئیس جمهور آمریکا گفت که در تماسی تلفنی با پادشاه سعودی و رئیس جمهور روسیه درباره تولید نفت صحبت کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که در تماسی تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره تولید نفت صحبت کرده است و مسکو و ریاض امروز یا فردا درباره تولید نفت اعلامیه‌ای صادر خواهند کرد.
وی به خروج «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از بخش مراقبت های ویژه اشاره کرد و گفت که از این خبر خرسند شده است.
رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری روزانه خود درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد، مدعی شد که تمامی ابزارهای حمایتی مورد نیاز برای پزشکان و پرستاران و پرسنل پزشکی در آمریکا را فراهم خواهیم کرد.
وی با اشاره به این موضوع که شاهد اوج شیوع ویروس کرونا در آمریکا هستیم، افزود که کاخ سفید در حال گفت‌وگو با کنگره بوده تا از کسب و کارهای کوچک حمایت شود.
 
درخواست اوپک پلاس از تولیدکنندگان
به گزارش خبرگزاری رویترز, اوپک پلاس از همه تولید کنندگان بزرگ نفت خواست به تلاش ها برای تثبیت بازار نفت کمک کنند.
 
توافق نهایی اوپک پلاس به مشارکت مکزیک بستگی دارد
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش روز پنجشنبه یک طرح کاهش تولید بیش از 20 درصدی ارائه و اعلام کردند انتظار دارند که دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا نیز به نوبه خود در برابر سقوط بهای نفت ناشی از بحران کرونا در جهان، تولید خود را کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، منابع آگاه اعلام کردند این گروه موسوم به «اوپک پلاس» هنوز نتوانسته است به توافقی نهایی در این خصوص دست یابد.
به گفته این منابع، پس از مخالفت مکزیک با کاهش سطح تولید خود، حالا این توافق به این کشور آمریکای مرکزی بستگی دارد.
این گفتگو‌ها قرار است روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس از سر گرفته شود این در حالی است که وزیران انرژی کشور‌های عضو گروه بیست نیز نشستی جدید برگزار خواهند کرد.
به علت قرنطینه نیمی از جمعیت جهان به منظور کاهش شیوع ویروس «کووید-19»، کاهش قابل توجه حمل و نقل و کاهش تولید صنعتی، تقاضای نفت سقوط آزاد کرده است.
بهای هر بشکه نفت خام که چند ماه پیش حدود 60 دلار بود، اوایل هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از سال 2002 رسید؛ بنابراین 13 کشور عضو اوپک و 10 شریک آن که با هم گروه «اوپک پلاس» را تشکیل می‌دهند، تلاش می‌کنند واکنشی نشان دهند.
با برگزاری نشست وزیران انرژی گروه بیست در روز جمعه که قرار است امکان یک اقدام هماهنگ را بررسی کنند، ممکن است حلقه مشارکت کنندگان در این توافق گسترده‌تر شود.
 
تولید نفت جمهوری آذربایجان کاهش می باید
جمهوری آذربایجان به دنبال توافق کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک در نهمین اجلاس این کشور‌ها تولید روزانه خود را به 554 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.
به گزارش وزارت انرژی جمهوری آذربایجان ، با هدف ایجاد توازن و ثبات در قیمت نفت، این کشور پذیرفته است تولید روزانه خود 164 هزار بشکه کاهش دهد.
در این چهارچوب تولید نفت جمهوری آذربایجان از 718 هزار بشکه در روز به 554 هزار بشکه در روزکاهش می‌یابد.
وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در گزارش خود افزوده است: در نهمین اجلاس کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک بیانیه همکاری صادرشده است که درصورت رضایت مکزیک به کاهش تولید نفت، مفاد این بیانیه اجرایی خواهد شد.
براساس این بیانیه همکاری، تولید روزانه نفت در سه مرحله کاهش خواهد یافت تا به سطح تولیدماه اکتبر سال 2018 میلادی برسد.
با اجرایی شدن این توافق تولید کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک در ماه‌های می‌و ژوئن روزانه 10 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.
 
توافق اوپک و اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، قیمت را بالا برد
عربستان و روسیه بر سر موارد کلی مربوط به کاهش تولید نفت خود توافق کردند.
در پی توافق اعلام شده میان روسیه و عربستان، که دو تولید کننده مهم نفت به شمار می‌روند، قیمت هر بشکه نفت خام برنت بیش از 7 درصد افزایش یافت و به بشکه‌ای 35 دلار و 14 سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با بیش از 7 درصد افزایش به 26 دلار و 90 سنت رسید.
عربستان از سطح تولید روزانه خود در ماه آوریل 4 میلیون بشکه می‌کاهد و روسیه نیز موافقت کرده است که تولید نفت خام خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
درحالی که اجلاس ویدیو کنفرانسی اعضا اوپک و اوپک پلاس که از ساعت 19 روزپنجشنبه 21 فروردین ماه آغاز شد. اما برخی منابع خبری اعلام کرده اند
صادرکنندگان نفت در اوپک و اوپک پلاس برسر کاهش عرضه روزانه 10 میلیون بشکه نفت به توافق رسیده اند.

کاهش بهای نفت در بازار آسیا
در حالی که کشور‌های تولیدکننده نفت شامگاه پنجشنبه با امید دستیابی به یک توافق با هدف کاهش سطح تولید به منظور حمایت از بهای نفت در حال مذاکره بودند، بهای نفت خام روز جمعه در بازار آسیا به شدت کاهش یافت.
صبح امروز در معاملات بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (نفت پایه آمریکا) با 9,3 درصد کاهش به 22 دلار و 76 سنت رسید و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (مرجع قیمت گذاری در بازار بین المللی) نیز 4,1 درصد کاهش یافت و 31 دلار و 48 سنت داد و ستد شد.
بهای نفت خام روز پنجشنبه نیز با همین نسبت 9,3 درصد برای وست تگزاس اینترمدییت و 4,2 درصد برای نفت برنت کاهش داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، مهمترین کشور‌های تولیدکننده نفت تلاش می‌کنند در مورد کاهش قابل توجه سطح تولید به منظور حمایت از قیمت‌ها که با شیوع ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-19» به شدت سقوط کرده است، به توافق برسند.
مسکو و ریاض، رهبر گروه کشور‌های عضو «اوپک پلاس» هستند که بعد از ظهر پنجشنبه مذاکرات خود را از طریق ویدیو کنفرانس آغاز کردند.
آمریکا، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، عضو گروه «اوپک پلاس» نیست، اما خواهان کاهش عرضه نفت به منظور تثبیت قیمت هاست تا جان تازه‌ای به صنعت نفت شیست خود که با مشکلات بزرگی مواجه شده است، ببخشد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توافق نفت اوپک پلاس گزارش خبرگزاری رئیس جمهور آمریکا جمهوری آذربایجان شیوع ویروس کرونا تولید کننده نفت بشکه نفت خام پادشاه عربستان کاهش تولید نفت تولید روزانه کشور های عضو میلیون بشکه بشکه در روز روزانه خود کاهش عرضه برای کاهش سطح تولید هزار بشکه اوپک پلاس بهای نفت عضو اوپک کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت رانا پلاس در بازار کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر این اساس قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ افت ۱۵ میلیونی داشت و ۶۴۵ میلیون تومان شد.

مدل ۱۴۰۲ رانا پلاس ارتقا یافته نیز ۵ میلیون تومان ارزان شد و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید. قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ کاهش ۵ میلیونی داشت و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت رانا پلاس پانورامای ارتقا یافته در بازار خودرو ۷۰۵ میلیون تومان شد که افت ۱۵ میلیونی در روز گذشته داشت. قیمت رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ به ۶۶۵ میلیون تومان رسید.

بر اساس قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو در آبان ماه رانا پلاس ارتقا یافته ۴۳۴ میلیون تومان است قیمت رانا پلاس هم در نمایندگی ۳۲۲ میلیون تومان است و ایران خودرو مبلغ فروش رانا پلاس پانوراما را ۳۴۳ میلیون تومان مشخص کرده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع رانا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد