Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@12:23:12 GMT

ابتکارات تازه هند برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۰۲۵

ساعت 24-در حالی که سراسر هند برای مقابله با ویروس کرونا در قرنطینه بسر می‌برد، سازمان‌ها و مراکز مختلف این کشور با روش‌های ابتکاری اقدام به آموزش و آگهی بخشی مردم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری کرده‌اند.

"نارندرا مودی" نخست وزیر هند حدود سه هفته پیش در این کشور قرنطینه سراسری اعلام کرد. این قرنطینه قرار است سه شنبه  ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) لغو شود اما مقامات هندی از احتمال تمدید آن سخن گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک موزه خودرو در ایالت تلانگانا در جنوب هند از یک خودرو سبز که به شکل ویروس کرونا ساخته شده است رونمایی کرده است. این خودرو قرار است در خیابان‌های شهر حیدرآباد حرکت کرده و به مردم در خصوص این ویروس و همچنین روش‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی  آموزش دهد.

سوداکار سازنده این خودرو گفت: این خودرو را به شکل ویروس کرونا با هدف آگاهی بخشی و همچنین ترغیب مردم به خانه ماندن طراحی کرده‌ام. هدف از ساخت این خودرو دادن پیام روشن به مردم در خصوص ماندن در خانه است.

وی افزود: این خودرو دارای شش چرخ، یک موتور ۱۰۰ سی سی و بدنه‌ای از جنس فیبر است. اتمام این پروژه ۱۰ روز زمان برده است.

وی قصد دارد این خودرو را به پلیس حیدر آباد اهدا کند تا پلیس از  این وسیله برای آگاهی بخشی مردم در مقابله  با ویروس کرونا استفاده کند.

در همین راستا یک شیرینی فروشی در شهر کلکته نیز شیرینی مشهور بنگالی را به شکل ویروس کرونا تهیه کرده است. دولت ایالت بنگال به شیرینی فروشی‌ها اجازه داده است تا در ایام قرنطینه سراسری، هر روز ۴ ساعت فعالیت کنند.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس هند که در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور مشغول گشت زنی هستند، کلاه کاسکت‌هایی به شکل ویروس کرونا طراحی کرده‌اند. تعدادی دیگر از نیروی های پلیس، بر روی اسب‌های خود تصاویری از این ویروس نقاشی کرده‌اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، ۶ هزار و ۴۱۲  نفر تا روز جمعه به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت ماهاراشترا با یک هزار و ۳۶۴ مورد ابتلا به کرونا، دارای بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری در هند است. پس از این ایالت، تامیل نادو  با ۸۳۴ مورد و دهلی با  ۷۲۰ نفر به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شکل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا، به معنای سرمایه‌ای بودن طلا از نگاه مصوبه اخیر مجلس است؛ اما به واقع جامعه‌ای که برای حفظ اندک سرمایه‌های خود در مقابل تورمی که دولت در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است، با این سوال مواجه شده که چرا باید چنین مالیاتی پرداخت کند؟ برخی در این بین مدعی اند که اجرای این مصوبه اولین ضرر بزرگ را به بازار طلا خواهد زد.

انتخاب در گزارشی نوشت: محمدولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید. الان هم اگر مردم طلا می‌خرند، خواهان حفظ ارزش پول خود هستند و بعضا این خرید را مورد استفاده شخصی نیز قرار می‌دهند. این اتفاق که بیفتد، دیگر به سمت خرید طلا هم نمی‌آید و رونق بازار بسیار کم می‌شود. مردم به سمت و سوی طلای آبشده و دست دوم می‌روند که در آن صورت تولید طلا در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه درباره ابهام اخذ مالیات از طلا اشاره کرد: مشخص نیست منظور از مالیات بر طلا چیست؛ آیا منظور متقاضیان عادی است؟ یا اینکه مالیات بر همکاران ما در واحدهای صنفی بر روی حجم قابل توجه اخذ می‌شود؟ مالیات مشخص نیست بر چه بخشی اعمال می‌شود. اگر بر واحدهای صنفی باشد، همکاران ما در حوزه شفافیت باید فعال باشند و در مقابل قانون اطاعت کنند، اما همکاران ما بحث مالیات را همین الان هم پرداخت می‌کنند؛ چه مالیات بر مشاغل و چه مالیات بر ارزش افزوده که عموماً پرداخت می‌کنند. ممکن است برخی مالیات واقعی را پرداخت نکنند، اما بیش از نود درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اگر مالیات برمصرف‌کننده است، سازمان امورمالیاتی باید به طور شفاف بگوید که مردم در این بین چه کنند؟

ولی درباره راهکار مناسب برای مالیات بر طلا گفت: راهکار حل مشکل دست ما نیست، اما در نهایت ما به عنوان پیشنهاد می‌گوییم که بهتر است خرید و فروش طلا مثل گذشته جریان داشته باشد. حالا اگر یک فرد بخواهد یک گوشواره و انگشتر ۲ گرمی بخرد دیگر قدرت ندارد و تمایلی هم ندارد. رونق هر بازار و شهری، چراغ‌های طلا فروش هاست. مجلس بهتر است شرایط به قبل برگرداند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899745

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند