Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:29:42 GMT

اقامه نماز جمعه در مساجد «ساحل حضرموت» یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۷۹۴

اقامه نماز جمعه در مساجد «ساحل حضرموت» یمن

هیئت دینی «ساحل حضرموت» یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل آنکه تاکنون موردی از ابتلای ویروس کرونا در این شهر ثبت نشده است، نماز جمعه این هفته در مساجد ساحل حضرموت اقامه می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «المشهد العربی»، هیئت دینی «ساحل حضرموت» یکی از استان های یمن اعلام کرد: نماز جمعه و خطبه های نماز در مساجد این شهر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیئت دینی ساحل حضرموت در این بیانیه آورده است: به دلیل آنکه تاکنون موردی از ابتلای ویروس کرونا در این شهر ثبت نشده است، نماز جمعه این هفته در مساجد ساحل حضرموت اقامه می شود.

 

با این وجود، هیئت دینی حضرموت تاکید کرده است که خطبه و نماز جمعه بیشتر از ده دقیقه طول نکشد و انشالله به زودی مساجد برای اقامه نمازهای یومیه نیز بازخواهد شد. حَضْرَمَوْت نام قبیله و نام منطقه‌ای وسیع است که در شرق کشور یمن در جنوب جزیرة العرب و ساحل دریای عرب قراردارد. به مردم آن، حَضرَمی گفته می‌شود. ساکنین آن در زمان پیامبر اسلام(ص) مسلمان شدند. در طول تاریخ اسلام، شیعیان در آن زندگی می‌کردند.

 

 

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه نماز جمعه هیئت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما حافظان مرزهای دینی هستند

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: علما راستین کسانی هستندکه به میدان می‌آیند و تا پای جان با بیان و قلمشان از دین حفاظت می‌کنند و جامعه را نجات می‌دهد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه علامه مطهری، نیز در آن شرایطی که تعریف‌های نادرست از دین می‌شد با بیان و قلمش دین را محافظت کرد و تمام کتاب هایش مورد تایید است گفت: معلمان و اساتید باید این شخصیت بزرگ را الگو خود قرار هند.

وی با اشاره به روز کارگر نیز گفت: هرکسی که اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امسال سال تولید و جهش تولید با مشارکت مردم است به نقش کارگران و کارفرمایان در این جهاد تاکید کرد.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص وعده صادق نیز گفت: ایران با زدن موشک به اسرائیل توانست قدرت و جسارت اسلام و ایران را نشان دهد که با این اقدام شهامت در دل ملت‌ها ایجاد و قوت قلب مسلمانان شد.

وی افزود: در آینده خواهیم دید که مظلومان بیدار خواهند شد و به مقابله با مستکبران خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان و گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان نیز اتفاق خوبی را رقم خواهد زد و حضور رییس جمهور در پاکستان نیز در مقابله تحرکات تروریست‌ها نقش موثری خواهد داشت.

وی درخصوص موضوع حجاب با بیان اینکه این روز‌ها اقداماتی توسط نیرو‌های انتظامی و قوه قضائیه صورت می‌گیرد، افزود: قطعا موضوع حجاب و ناهنجاری‌ها باید از سوی نیروی انتظامی دنبال شود و باید حتما باید در این موضوع دقت داشته باشند همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند.

حجت الاسلام نوفرستی به نقش زن مسلمان و مومن در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان با حجاب و عفت شان افتخارات زیادی کسب کردند و به دشمنان نشان دادند که با حجاب هم می‌شود به موفقیت‌های زیادی برسند.

در پایان مراسم نماز جمعه از ۳ کارگر به مناسبت هفته کار و کارگر و تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی که در زمینه طرح نور فعالیت داشتند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور