Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه، اقدامات انجام شده در مقابله با کروناویروس را بررسی و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

او با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه سلامت استان در مقابله با کروناویروس از انجام هزار و ۲۷۵ آزمایش کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته از سوی آزمایشگاه‌های استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تلاش برای افزایش تعداد آزمایش‌ها و ارایه خدمات بیشتر و سریع‌تر به بیماران و موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه افزایش تعداد تخت‌های آی. سی. یو با هدف بستری و مراقبت از بیماران بدحال و دارای شرایط خاص بررسی و دستورات لازم به واحد‌های مربوطه ابلاغ شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بر اساس مصوبات این نشست بر کنترل مبادی ورودی شهر‌ها و به ویژه شهرستان‌هایی که مبادی ورودی استان فارس محسوب می‌شوند، تاکید شد و روند غربالگری در ورودی‌های شهرستان‌ها تا یکم اردیبهشت مانند گذشته ادامه دارد و پس از آن نیز بر اساس شرایط موجود در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

لطفی گفت: مقرر شد تیم نظارت دانشگاه شامل نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، اساتید اپیدمیولوژی و امور آزمایشگاه‌ها با حضور در شهرستان جهرم ضمن بررسی وضعیت بیماری کووید۱۹، نحوه ارایه خدمات سلامت در این شهرستان را پایش و گزارشی از این بازدید‌ها برای ارسال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه ارایه کنند.

او همچنین از تشکیل کمیته راه اندازی تله مدیسین دانشگاه با محوریت معاونت درمان و با حضور نمایندگان نظام پزشکی شیراز و فناوری اطلاعات دانشگاه خبر داد.

اعضای ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه در شیراز و شهرستان‌ها در زمینه مقابله با کروناویروس به حاضران ارایه دادند و مصوبات روز‌های گذشته پیگیری و ارزیابی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا کروناویروس بهداشت و درمان کووید۱۹ دانشگاه بیماری کووید۱۹ ستاد مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فاطمه هاشمی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی پاسارگاد در مسابقات دومیدانی رده استانی عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

این ورزشکار دونده، در ماده ۶۰۰ متر در بین ۱۸ شرکت کننده با دریافت حکم قهرمانی و جام مخصوص نایب قهرمانی به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات راه یافت.

این رقابت ها با حضور  ورزشکارانی از ۱۵ شهرستان در شیراز برگزار شد .

شهرستان پاسارگاد در شمال فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس