Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفت سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار افزایش فشار بر چین و جلوگیری از انتصاب نماینده این کشور در شورای حقوق بشر این نهاد شدند.

در این نامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه پکن آمده است چین در حالی که حقوق بشر را در داخل و خارج این کشور نقض می‌کند، نباید یک منصب معتبر یا تاثیرگذار در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بر عهده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران آمریکایی در این نامه به گوترش یادآور شدند چین با داشتن این منصب در شورای حقوق بشر در انتخاب ۱۷ کارشناس مستقل حقوق بشر از جمله کارشناسان ناظر بر آزادی بیان، بازداشت‌های غیرقانونی و همچنین نقض حقوق بشر نظارت خواهد داشت.

جیانگ دوان به تازگی به عنوان نماینده چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منصوب شد. این مقام چینی حافظ منافع کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد بود.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ پس از ناکامی در کسب حمایت در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای سیاست‌های خود، از این نهاد کناره گیری کرد. چین در سال‌های اخیر به طور فعال از حقوق و منافع کشور‌های در حال توسعه در این نهاد وابسته به سازمان ملل دفاع کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل شورای حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • حقوق بشر آمریکایی به روایت تصویر
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی