Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا اگر تلنگر «خداآگاهی» برای غافلان دنیای مادی بود، اما برای انسان‌های دیندار عرصه‌ آزمون دین‌داری اصیل، شکوفایی اخلاق و قدرت‌مندی روح بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس سارا هوشمندی فعال رسانه‌ای، در یادداشتی به ابعادی از تبعات شیوع ویروس کرونا پرداخت.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

نمرود خدا را به جنگ طلبید و با مگسی هلاک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرعون ندای « انا ربکم الاعلی » سر داد و غرق شد.

انسان مدرن دم از « خدا مرد » زد و در مواجهه با موجودی میکرونی مثل #کرونا ، ناتوان‌تر از همیشه به اضطرار رسید .
انسان مدرنِ عقل گرایِ علم‌زده که جایگاهی برای معنویت قائل نبود، حالا در یک بهت عمیق فرو رفته و چنان احساس ضعف کرده که در پیشرفته‌ترین کشورها، مهم‌ترین مقامات رسمی ، « روز دعا » اعلام می‌کنند و توسل به قدرت لایزال الهی را مطمئن‌ترین راه نجات می‌دانند!

چه کرده‌ای کرونا!

محاسبات جهان را به‌هم ریخته‌ای و تصویر بهشت‌گونه‌ی سرزمین‌های به ظاهر متمدن جهان اولی را در مقابل چشم جهانیان شکسته‌ای!

تصویر ترک خورده‌ای که برای مردمان به استثمار کشیده‌ جهان سوم حتما یک نقطه‌ عطف مهم برای اعتماد و اتکا به خود خواهد بود.

امروز طوفانِ تو، پرده‌های اغواگر پروپاگاندای رسانه‌های حلقه به گوش قدرت‌های جهان را کنار زده‌ و داستان‌های فراموش شده‌ « غرب وحشی » را از لابه‌لای کتاب غبارگرفته‌ تاریخ نمایان کرده است.

امروز انسان غرق در لذت و قدرت، ناامید و هراسناک، دنبال تکیه‌گاهی‌ است که مانع ویرانی‌اش شود و در پایانِ همه‌ راه‌های رفته و نرفته‌‌اش برای رسیدن به آرامش، ناگاه انگار حلقه‌ مفقوده «خدا» را می‌یابد!

و « وَلِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ »؛ خدایی که حکومت آسمان و زمین در ید قدرت اوست برایش معنای تازه‌ای می‌یابد. 
خدایی که در پس منافع دنیای مدرن، رو به فراموشی بود، حالا آغوش مهربانش پناه‌گاه اولِ انسانِ‌های تنهامانده و سرگردان است. انسانی که برای مناسبات کام‌جویانه‌اش تمام قیود اخلاقی و انسانی را فدای عنوان انسانِ آزاد می‌کرد، اینک از وحشت مرگ و بیماری از نزدیک‌ترین کسانش نیز فاصله 
گرفته است .

کرونا اگر تلنگر «خداآگاهی» برای غافلان دنیای مادی بود، اما برای انسان‌های دیندار عرصه‌ آزمون دین‌داری اصیل، شکوفایی اخلاق و قدرت‌مندی روح بود. ساعت زمان بر روی تاریخِ درد ایستاد و مومنِ متوکل، خوب می‌داند که دردها چگونه رتبه‌ی « صبوری » را محک می‌زنند و صبر است که گوهر وجود و روح انسان را صیقل می‌دهد و آنچه که از پس رنج‌ها رخ می‌نماید ، « انسان پرورش یافته » است. 

انسانی که پله‌پله به خدا نزدیک شده و حالا فاصله کمتری با « منبع‌خیر » دارد.

انسانی که لطیف شده و از پس «خودخواهی» به « دیگرخواهی » رسیده است.

تجلی دیگرخواهی مومنانه را این روزها می‌توان در سبک زندگی درمان‌گران و گروه‌های جهادی دید که تهدیدِ مرگ و افسردگی را به فرصتِ نشاط‌انگیز خدمت و دستگیری انسان‌های دیگر تبدیل کرده‌اند و چون پرتویی درخشان پیش روی جویندگان حقیقت‌اند!

القصه ؛ بیت زیبای جناب بی‌دل شرح حال این روزهای ماست که :
کشتی تدبیر ما توفانیِ حکم قضاست
جز دم تسلیم، اینجا لنگری درکار نیست

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اخلاق یادداشت آزمون انسان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • سیر تکامل کادیلاک: سفری 122 ساله در دنیای تجملات و قدرت (فیلم)
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند