Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.  خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد. روند فوت ناشی از کرونا نیز کاهش نسبی داشته است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور تا روز چهارشنبه، 22 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل ۴۴ ۱۲۲   ۷۴۶ 4 اصفهان           البرز           ایلام ۱۷ ۳۷   ۳۷۰ 7 بوشهر ۵ ۹ ۱۳۵ ۱۵۷ 8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۱ ۱۴۵ ۱۹۶ 10 خراسان جنوبی ۱۱ ۳۷ ۳۲۵ ۴۰۸ 11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی     ۳۰۵ ۴۹۵ 13 خوزستان ۳۹ ۱۲۶ ۷۷۲ ۱۰۷۸ 14 زنجان       ‭ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان ۵ ٣١ ٢٢٢ ۳۷۶ 17 فارس         18 قزوین         19 قم         20 کردستان   ۸۶ ۲۴۹ ۷۱۲ 21 کرمان         22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۸ ۷۹ ۲۱۰ 24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان ۱۹ ۹۱ ۸۵۱ ۱۰۲۰ 27 مازندران         28 مرکزی ۱۶ ۱۳۴ ۹۸۰ ۱۳۹۰ 29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

یک هزار و ۲۰ مبتلا و ۹۱ فوتی در لرستان

از ابتدای شیوع کرونا در لرستان، تا کنون ۹۱ نفر در این ستان فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۳۲۸۸ نمونه از بیماران مشکوک به کووید۱۹ در استان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که تعداد ۲۹۶۹ نمونه پاسخ داده شده و ۱۰۲۰ مورد مثبت و ۱۹۴۹ نمونه منفی بوده است.

نیکبخت افزود: همچنین ۹۱ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کووید۱۹ در استان ثبت شده است. ۷۸ مبتلاء به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۸۵۱ بیمار پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۱۱ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان با شناسایی ۱۱ مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته ۴۰۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۵۰ نمونه ارسال شده بهشناسایی ۱۱ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی آزمایشگاه، ۱۱ نمونه جوابشان مثبت شد که از این تعداد ۸ مورد افراد سرپایی و ۳ نفر هم از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر از بیماران فوت شدند که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان به ۳۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۷ نفر از بیماران بستری بدحال هستند، گفت: تا کنون از هزار و ۴۷۸ آزمایش انجام شده در استان، نتیجه آزمایش ۴۰۸ نفر مثبت شد که از این تعداد ۳۲۵ بیمار ترخیص و ۴۶ نفر بستری شدند و ۳۷ نفر هم فوت کردند.

وی همچنین از غربالگری ۹۵ درصد خانوار‌های استان خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ خانواده معادل ۷۵۷ هزار و ۶۰۹ نفر در استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند.

شناسایی ۷ مورد جدید/ ابتلای ۱۹۶ نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

مجید شیرانی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون ۸۰۰ نفر با علائم بالینی مشکوک به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که تا امروز ۱۹۶ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۱۴۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: با احتساب فوت یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تاکنون ۲۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در خانه ماندن و دوری از تجمع سبب می‌شود تا ویروس کرونا هرچه زودتر سیر نزولی یابد.

۵ نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه شد

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۳۵ نفر از آنان بهبود یافته یا با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: پنج نفر به لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر افزوده شده‌اند که متأسفانه از این تعداد یک نفر فوت شده است و آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر به ۹ نفر رسید.  تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۲۲ فروردین ۱۵۷ نفر شامل ۸۶ مرد و ۷۱ زن است.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۴۱۳۰ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۵۷ نفر) تاکنون ۱۳۵ نفر از آنان بهبود یافته یا با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند. از ۵ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، گناوه یک مورد، کنگان یک مورد، دیر یک مورد و دشتستان دو مورد بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.  جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۷۰ مورد افزایش یافت

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بدین ترتیب تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۷۰ مورد افزایش یافته است. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۳۷ مورد افزایش یافته است.

کریمیان با بیان اینکه شکستن زنجیره انتقال کرونا وظیفه همه ماست؛ از عموم مردم استان خواستند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلوگیری از شیوع کرونا کوشا باشند.

۳۷۶ نفر مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان

موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به ۳۷۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۵ مورد افزایش به ٣٧۶ نفر رسید.

هاشمی شهری افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢٢٢ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند و یا دوره نقاهت بیماری را سپری می‌کنند. متاسفانه تاکنون ٣١ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده‌اند. تعداد موارد مثبت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢۵٧ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ٨۴ نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣۵ نفر است. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا هستند نیز تا این روز به ١۶٢١ نفر رسیده است. خوشبختانه ۱۲۹۱ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان ترخیص شده اند، امّا ١۵١ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

ابتلا ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به بیماری کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۲ فروردین، ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از ابتلا ۴۹۵ نفر در خراسان شمالی به بیماری کرونا خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۳۷ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۸ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۰۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفر‌های غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است. رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است. آزمایش ۶۹۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۲۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری ۸۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

شمار مبتلایان کرونا در کردستان ۷۱۲ نفر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان، افزود: سیر صعودی شماره مبتلایان در سراسر کردستان به ویژه شهر سنندج همچنان ادامه دارد.

فرزین رضاعی ظهر امروز جمعه ۲۲ فروردین ماه آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را اعلام کرد. تا ظهر امروز جمعه از مجموع ۱۴۴۹ نمونه صورت گرفته در استان کردستان ۷۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و نتیجه آزمایش ۷۲۰ مورد نیز منفی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز همچنان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است، افزود: تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان سقز به ۱۹۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سیر صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در مرکز استان به ۱۷۱ نفر رسیده است. تا ظهر امروز در شهرستان بانه با ۱۱۱ نفر، قروه ۵۴ نفر، دهگلان ۴۱ نفر، مریوان ۳۷ نفر، بیجار ۳۶ نفر، دیواندره ۳۴ نفر، کامیاران ۱۹ نفر و سروآباد ۱۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

رضاعی در ادامه سخنان خود به شمار مرگ و میر ثبت شده به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در استان کردستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای ورود این ویروس به استان تا ظهر امروز جمعه ۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بخش نیز شهرستان سقز با ثبت ۲۸ مورد مرگ قطعی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در رتبه اول استان کردستان قرار گرفته است، گفت: قروه ۱۴ نفر، بانه ۱۳ نفر، سنندج ۱۱ نفر، بیجار ۶ نفر، شهرستان‌های کامیاران و مریوان هرکدام ۵ نفر و شهرستان دیواندره نیز چهار نفر مرگ قطعی به دلیل ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی جامعه بهداشت و درمان این استان در راستای مداوای افراد مبتلا به ویروس کرونا، گفت: تا ظهر امروز جمعه در مجموعه ۲۴۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا بهبود پیدا کرده و از مراکز بهداشتی و درمانی مرخص شده‌اند.

بهبودی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان به آمار مبتلایان به کرونا در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۲۱۵ نمونه دریافت کردیم که ۴۸ نمونه مربوط به آزمایشگاه ویروس‌شناسی یاسوج و ۶۷ مورد نمونه‌های انیستوپاستور بود که پنج مورد مثبت اعلام شد.

پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه مبتلایان به کرونا ویروس به ۲۱۰ نفر افزایش یافت از بهبودی قطعی ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و مابقی با دریافت دارو در خانه و تحت درمان هستند.

یزدانپناه با بیان اینکه مریض بد حال کرونایی در استان نداریم گفت: سه مورد بستری در آی. سی. یو هستند که مشخص نیست این افراد کرونایی باشند.

یزدان‌پناه در پایان به این نکته هم اشاره کرد که تاکنون هشت نفر از کرونایی‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.

شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

از ظهر دیروز تا امروز (جمعه) ۱۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹در استان مرکزی شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۹۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری درشناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی استان مرکزی ۹۸۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند.

دکتر جمالیان افزود: تا روز ۲۲ فروردین ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۵۹ نفر از مبتلایان هم در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

وی افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری به ۱۳۴ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۱۶ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد اراک، ۶ مورد ساوه و زرندیه، ۲ مورد خمین، ۱مورد کمیجان و ۱ مورد خنداب بوده است.

فوت ۵ خوزستانی مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته/ فوتی‌ها سابقه بیماری قلبی داشتند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی بررسی انجام شده همه فوت‌شدگان روز گذشته سابقه بیماری مزمن قلبی داشته‌اند.

فوت ۵ خوزستانی مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته/ فوتی‌ها سابقه بیماری قلبی داشتند

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که در مجموع، مبتلایان به ۱۰۷۸ مورد افزایش یافت.

وی افزود: این موارد به تفکیک شامل ۲۱ مورد در اهواز، ۷ مورد رامشیر، آبادان و حمیدیه هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های آغاجاری، شادگان، خرمشهر، دزفول، کارون، ماهشهر و هفتگل هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز با اعلام فوت ۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در خوزستان گفت: فوت شدگان در بیمارستان‌های آریای اهواز، اندیمشک، خرمشهر، شوشتر و دزفول بوده و تعداد فوت‌شدگان به ۱۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: طی بررسی انجام شده همه فوت‌شدگان روز گذشته سابقه بیماری مزمن قلبی داشته‌اند.  تا کنون ۷۷۲ بیمار بهبود یافته و در حال حاضر ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و درحال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی با اشاره به فعال شدن نقاهتگاه بیماران کرونایی در اهواز افزود: تا کنون ۵ بیمار از خدمات این نقاهتگاه استفاده کرده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل ۷۴۶ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۲۲ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۴۴ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۷۴۶ نفر و تعداد فوتی‌ها با ۳ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۱۲۲ نفر رسید.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به بستری بودن ۳۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و نگهداری ۴۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها افزود: باتوجه به نتایج بررسی‌های بالینی و رادیولوژی و ۳۵۸ سی تی اسکن انجام شده از بیماران مراجعه کننده، در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۱۰۳ نفر به کرونا بصورت تشخیص اولیه تایید شده است.

دکتر اخوان اکبری با تاکید بر لزوم توجه مردم به هشدار‌ها ورعایت موازین بهداشتی تعیین شده افزود: مردم در خانه مانده، موازین بهداشتی را به دقت رعایت کرده و صاحبان مشاغلی که اجازه فعالیت نسبی به آن‌ها داده می‌شود حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند، افراد مسن، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتما و قطعا در خانه بمانند و در صورت بروز علائمی همچون تب و لرز، تنگی نفس، گلو درد و سرفه خشک سریعا به شماره تلفن ۱۹۰ و یا ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلایان به ویروس کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا در استان کردستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بیماری کرونا در استان مبتلایان به کرونا کرونا در استان بوشهر بیمار مبتلا به کرونا کهگیلویه و بویراحمد مورد جدید ابتلا آمار مبتلایان کووید۱۹ در استان مجموع بیماران ۲۴ ساعت گذشته بیماری کرونا بیمارستان ها نفر از بیماران ظهر امروز جمعه بیماران کرونا شمار مبتلایان نفر رسیده نتیجه آزمایش سابقه بیماری مراکز درمانی تا ظهر امروز ۱۶ مورد جدید استان مرکزی بهبود یافته مورد افزایش کووید ۱۹ تحت مراقبت شیوع کرونا شناسایی شد ۲۲ فروردین انجام شده روز گذشته فوت شدگان روز جمعه استان ها تا امروز نفر رسید یک مورد ۵ بیمار تا کنون شده اند فوتی ها ۷ مورد ۳۷ نفر ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد

 به گزارش تابناک،شفقنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر نقش «خانواده» در ایجاد فرهنگ سلامت گفت: در سال ۲۰۵۰ جمعیت افعانستان به نزدیک به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر، جمعیت پاکستان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر و جمعیت عراق به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و جمعیت کشور ما هم به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد که باید به بحث جمعیت کشور توجه کنیم.

علیرضا اولیائی منش اظهار کرد: ادبیات علمی و مطالعات جهانی نشان می‌دهد که موضوع مشارکت مردم تا سطح محلات پیش رفته است؛ اما درباره مشارکت خانواده در حوزه سلمت خیلی مطلبی وجود ندارد؛ چراکه خانواده و خانواده محوری خیلی در ادبیات غربی جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه دنیا در حوزه سلامت مطالعاتی تا سطح محله داشته است؛ اما پس از آن به سطح فرد و نه خانواده تاکید دارد، توضیح داد: مطالعات جهانی پس از سطح محله، فرد محور می‌شود و درواقع محوریت خانواده مخصوص جوامع اسلامی و سنتی‌تر است که به باغ وحش دهکده جهانی نپیوسته‌اند و در این فرهنگ است که مادر به عنوان محور خانواده شکل دهنده این تمدن نوین است که ما می‌خواهیم مدعی آن باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: زنان این جامعه باید در شکل دهی این رویکرد نوین و مقابله با این هجمه پوچ موجود در سطح دنیا که ته آن افسردگی و پوچی است مقابله کنند. باید به فرهنگ زیبا، سنتی و عیر ماشینی خود برگردیم و خودباوری داشته باشیم. فکر نکنیم مدینه فاضله جای دیگری است. اعتقادم این است که اگر شرایط اقتصادی فراهم باشد مردم باید جهان گردی کنند، دنیا را ببینید و بعد به کشور برگردند و با عشق و علاقه به داشته‌های خود بچسبند.

اولیائی با بیان اینکه فضای مجازی ایده ال‌هایی دست نیافتنی برای مردم می‌سازد، با اشاره به مطالعه‌ای انجام شده در این خصوص عنوان کرد: مطالعه‌ای انجام شده در سوئیس می‌گوید افرادی در کشور‌های غرب در فضای مجازی غرق هستند ۴۰ درصد افسرده‌تر از بقیه مردم هستند؛ چراکه فضای مجازی انسان را از فضای واقعی دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به خانواده محوری برگردیم، درباره اهمیت امیدآفرینی افزود: در همه دنیا تلاطم و مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما در این حوزه امید آفرینی خیلی مهم است. ازدواج را خیلی سخت گرفتیم، حوزه‌های فرهنگی باید روی بحث ازدواج آسان تاکید کنند. در سال ۲۰۵۰ جمعیت افعانستان به نزدیک به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر، جمعیت پاکستان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر و جمعیت عراق به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و جمعیت کشور ما هم به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد که باید به بحث جمعیت کشور توجه کنیم.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: ازدواج و فرزندآوری یک موضوع نشاط آفرین است، اغلب جوانان اگر ذره‌ای امید داشته باشند، علاقمند به ازدواج و فرزند آوری هستند؛ اما در حال حاضر قدری ناامید هستند و آینده را بدون پایداری می‌بینند. باید در حوزه امید آفرینی کار کنیم و متقابلا مسئولین نیز در حوزه ثبات اقتصادی فکری کنند تا امید ایجاد شود.

اولیائی با اشاره به تاسیس “خانه‌های مشارکت مردم” توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح محلات تهران، توضیح داد: پیش‌تر فقط یک خانه مشارکت مردم در منطقه ۱۷ تهران یعنی مرکز مهرگان را داشتیم، اما در حال حاضر به ۱۰ منطقه رسیده است. این خانه‌های مشارکت همان مراکز جامع سلامت ما هستند که هیات امنای مردمی دارند و در بحث آسیب شناسی مشکلات محله کار می‌کنند، خودشان آسیب شناسی و نیاز سنجی و برنانه ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محوریت ما باید اهمیت دادن واقعی به مردم باشد، خاطرنشان کرد: دستورالعملی شهرداری تهران برای یکپارچه کردن مسائل مربوط به این حوزه آماده کرده است که ویرایش آخر را می‌گذراند و بخش بهداشت هم یکی از بخش‌های آن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ارتباط بین اقتصاد و سلامت نیز توضیح داد: کاملا بحث‌های اقتصادی بر روی سلامت مردم موثر است، اما از آن مهمتر اثر چشم و هم چشمی‌ها بر سلامت است. از سوی دیگر مردم باید برای حل مشکلات اقتصادی پای کار آیند. نمی‌توان همه بار این موضوع را از دولت طلبید. اگر این مشارکت مردمی محقق شود در حوزه اقتصاد هم اتفاقات خوبی می‌افتد، نباید فرهنگ تجمع ثروت را داشته باشیم.

 

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت