Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:15:49 GMT

چین در نزدیکی تایوان رزمایش برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۴۶۱

چین در نزدیکی تایوان رزمایش برگزار کرد

به گزارش روز جمعه گلوبال تایمز،  این رزمایش امروز و با شرکت جنگنده های ارتش آزادیبخش خلق چین در مناطق همجوار تایوان برگزار شده است.

این گزارش می افزاید که ناظران بر این باورند که برگزاری چهار رزمایش ارتش چین در دو ماه گذشته در این مناطق نشان می دهد ارتش خود را برای رویارویی نظامی احتمالی در تنگه تایوان آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده های جی ۱۱، بمب افکن های اچ ۶ و هواپیماهای تجهیزات هشدار دهنده راداری چین در این رزمایش ها شرکت کرده اند این هواپیماها امروز از طریق کانال «باشی» وارد منطقه غربی اقیانوس آرام شدند و از همانجا پس از انجام رزمایش به پایگاه هایشان بازگشتند.

سونگ جونگ پینگ کارشناس مسایل نظامی بهگلوبال تایمز گفت که این رزمایش ها بتدریج به «تمرینات مقرر و معمول ارتش چین» تبدیل شده است و هدف آمادگی برای کشمکش های نظامی در منطقه است.

وی گفت که این رزمایش ها حامل پیامی برای «جدایی طلبان تایوان» است که آنها نمی توانند با توسل به «حمایت های بیگانه» تایوان را از خاک چین جدا کنند و ارتش چین برای حل مساله تایوان اقتدار کافی دارد.

رزمایش ارتش چین پس از آن برگزار می شود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با امضای پیمان تایوان آن را به قانونی برای ارتقای جایگاه جهانی این جزیره تبدیل کرد.

ارتش چین در هفته ای که گذشت یک رزمایش بزرگ موشکی نیز در دریای شرقی برگزار کرد که در طی آن چند فروند موشک رادارگریز را از قایق های نظامی آزمایش کرد.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها چین تایوان رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین تایوان رزمايش چین تایوان رزمايش ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

بنابر روایت مهر، در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902323

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان