Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:28:45 GMT

مردم هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۷۴۶۷

مردم هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ مردم هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمدعلی موهبتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع رسانی ستادملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس این اطلاعیه اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در این اطلاعیه از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری قدردانی و تاکید بر استمرار اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند تمامی واحدهای صنفی از امروز می‌توانند در سامانه  salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان،مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا  ثبت نام کنند.

وی افزود: اصناف پس از  تایید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی - اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می‌توانند به فعالیت شروع کنند.

موهبتی تصریح کرد: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان تمام مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم است.

وی بیان کرد: تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت توسط اصناف و مشاغل اتخاذ شده که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف ،صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله موادغذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده‌اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.
وی اظهارداشت: همچنین فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها  فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.

موهبتی بیان کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی – سینماها -جشنواره‌ها و نمایشگاهای هنری و فرهنگی است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کرونا وزارت بهداشت سلامت بهداشتی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت اظهار کرد: اصلاح خانواده یکی از رویکردهای مهم در دهه کرامت می‌باشد و اقدامات مبلغان دینی، فراجا و رسانه مؤثر است.

تولیت حرم بانوی کرامت بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت امسال به گونه‌ای متفاوت‌تری برگزار می‌شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده و فداکاری‌ها و ندای شهادت جویانه حماس و مردم مظلوم فلسطین در دنیا طنین انداز شده است.

وی افزود: امروز وقایعی که در دانشگاه‌های آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و استکباران جهانی صورت می‌گیرد به برکت اخلاص در امور است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام قد سعی در خدشه‌دار کردن نظام دارد و می‌بایست فرصت‌هایی همچون دهه کرامت را در مقابل توطئه آنان مغتنم بشماریم.

کد خبر 6092204

دیگر خبرها

  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است