Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمعیت هلال احمر از تمرکز ویژه این نهاد بر هدایت کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از بحران کرونا خبر داد.

 دکتر کریم همتی با اشاره به اهتمام ویژه جمعیت هلال احمر به ساماندهی کمک‌های مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکید کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس قانون مدیریت بحران کشور نهاد متولی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در بحران‌ها محسوب می‌شود و از همان ابتدای شروع بحران کرونا با هماهنگی موسسات خیریه و عام المنفعه و صدور مجوز برای ۲۷ نهاد مردمی دیگر به‌صورت جدی وارد این عرصه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کمک ۲۲۰میلیارد ریالی مردم به جمعیت هلال احمر تاکنون خبر داد و اظهارکرد: نخستین مرحله از کمک های مردمی به دلیل ذات بحران کرونا به تامین وسایل بهداشتی و ضروری برای نقاط محروم و حاشیه‌ای اختصاص یافت و علاوه بر آن ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی نیز تحت پوشش ارائه اقلام ضروری بهداشتی قرار گرفتند.

به گفته همتی، جمعیت هلال احمر در مرحله دوم برای کمک به تامین برخی از اقلام ضروری برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اقدام به کمک برای تهیه دستگاههای ونتیلاتور(کمک تنفسی) کرد که در این مرحله نیز حدود ۱۰۰ دستگاه به ارزش تقریبی ۱۶۰ میلیارد ریال مورد تعهد قرار گرفت که از این میزان تاکنون ۵۲ دستگاه با کمک خیران و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

رییس جمعیت هلال احمر مرحله سوم ساماندهی مشارکت‌های مردمی را اقدام برای ارایه کمک‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا اعلام و تاکید کرد: تعداد زیادی از مردم از این بحران آسیب‌های اقتصادی دیده‌اند و جمعیت هلال احمر بنا دارد تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از آن‌ها که تحت پوشش نهادهای حمایتی دیگر از قبیل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند را  مورد حمایت قرار دهد.

بر اساس سایت هلال احمر، وی در پایان گفت: با توجه به فرمایش‌ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری، جمعیت هلال احمر همه ظرفیت‌های درونی و بیرونی را فعال کرده است تا با استفاده از منابع داخلی و کمک‌های مردمی چه در داخل و چه خارج از کشور بتواند بخشی از آسیب‌های معیشتی مردم نیازمند را جبران کند. به همین منظور پویشی جدید از سوی این نهاد با همکاری موسسات خیریه و همه گروه‌های مرجع به‌زودی آغاز به کار می‌کند./ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشارکت های مردمی جمعیت هلال احمر بحران کرونا کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت

ایسنا/خوزستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از جان باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دشت بزرگ دزپارت خبر داد.

امیرعباس نجفی به رسانه‌ها اظهار کرد: با گزارش حادثه سقوط از کوهستان فردی در دشت بزرگ از توابع دزپارت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز جمعه (٧ اردیبهشت‌ماه) رخ داد، بلافاصله دو تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی(ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و به وسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: این عملیات که با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب دو تیم تخصصی کوهستان انجام شد، پس از ٩ ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین