Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ویروس کرونا مناسبات زیادی را در دنیا تغییر داد، مناسبتی که بیش از پیش ناکارآمدی اجتماعی و اقتصادی نظام سرمایه داری غرب را برملا کرد و اوج توحش در مدرنیته غرب را که سال ها با پوششی از پیشرفت پوشانده بودند، برملا کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، روز گذشته در بخشی از سخنرانی تلویزیونی خویش به مناسبت نیمه شعبان در این رابطه فرمودند:« این موضوع [کرونا] آزمونی برای دولت‌ها و ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت ایران در آزمون و بیماری عمومی و وبای مدرن کرونا خوش و خوب درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور متعلق است. عظمت کار مجموعه درمانی و ارزش فداکاری آنها اعم از پزشکان و پرستاران و بسیار زیاد است. اینها جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند و این خاطرات جامه پزشکی در حافظه ملت به خوبی به یادگار خواهد ماند.»

رهبر معظم انقلاب در رابطه با گروه های جهادی و داوطلب مردمی تصریح کردند: «در کنار اینها، داوطلبانی هم بودند که عضو جامعه پزشکی هم نبودند، طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعا از توصیف بالاتر است ارائه کردند. در کنار اینها نیروهای مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.»

مردم ایران این روزها مصادیق این فرمایشات مقام معظم رهبری را در گوشه و کنار کشور بسیار مشاهده کردند و کارآمدی تفکر جهادی و انقلابی در بحرانی دیگر به خوبی به اثبات رسید.

جوانان اصفهانی هم که روحیه جهادی و انقلابی خود را از پدران خویش که سال ها طلایه دار دفاع مقدس بودند، داشتند، گرفتند همانند همه عرصه های 40 سال گذشته طلایه دار اقدام جهادی دیگر شدند و با راه اندازی پویش «کمک مومنانه» قدم در عرصه خدمت به مردم گذاشتند.

پویشی از اصفهان که الگوی کشور شد

پویشی که روزی از 3 چرخ خیاطی ساده خانگی در روزهای اولیه بحران آغاز شد و امروز الگوی تمام استان ها شده است.

این پویش امروز علاوه بر تولید ماسک، لباس های کادردرمانی بیمارستانی هم تولید کرده و بخشی از توان خود را در تهیه سبدهای ارزاق و مواد بهداشتی برای نیازمندان گذاشته است.

نادر گیویان پور در این رابطه گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به شکل گیری ستاد مقابله با کرونا در مجمع سازمان های مردم نهاد استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با بالغ بر 240 تشکل جوانان بیشترین سمن را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بشردوستانه فعالیت می کند.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به اقشار نیازمند یکی از موضواعت مورد توجه مجمع در سال های گذشته بوده است، عنوان کرد: کودکان کار، کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، مناطق حاشیه شهر اصفهان و کم برخوردار جامعه هدف سمن های اصفهان بوده اند که هرساله بسته های ارزاق و پوشاک در روزهای منتهی به سال نو بین این اقشار تقسیم می شد.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به گسترش کرونا در کشور، فعالیت سمن های استان ددست خوش تغییر شد، خاطرنشان کرد: توجه به حل این مسئله و سیاست گذاری برای برنامه ریزی صحیح برای مقابله با این بیماری را در دستور کار خود قرار دادیم.

گیویان پور با اشاره به اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته است، عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد در این زمینه اقدامات فرهنگ سازی، آموزش، تهیه بروشور و پوستر و تهیه محتوای چندرسانه ای برای فضای مجازی گام های خوبی برداشتند.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان ادامه داد: این سازمان ها همچنین اقدامات مهمی در حوزه پیشگیری و بهداشت برداشتند و تولید ماسک تحت عنوان پویش طوفان همدلی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پویش از 17 اسفندماه در خانه جوانان اصفهان با سه دستگاه چرخ خیاطی خانگی آغاز شد، خاطرنشان کرد: این اقدام در سطح استان و دیگر استان ها الگوبرداری  و در کشور همه گیر شد.

 

فعالیت 80 دستگاه چرخ خیاطی خانگی و حرفه ای در ورزشگاه شهید نصر اصفهانی

گیویان پور تصریح کرد: با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ورزشگاه شهید نصر اصفهانی در اختیار این پویش قرار گرفت و درحال حاضر بالغ بر 80 دستگاه چرخ خیاطی خانگی و حرفه ای با حضور مردم و جوانان داوطلب در حال تولید ماسک هستند.

 

تولید روزانه دو هزار لباس بیمارستانی

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان یکی دیگر از اقدامات را تولید لباس های بیمارستانی بیان کرد و گفت: با درخواست بیمارستان های حوزه تخصصی مبارزه با کرونا و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور خیاطان ماهر و نیمه ماهر را آغاز کردیم که در حال حاضر روزانه بالغ بر دو هزار لباس بیمارستانی در طرح های مختلف در این ورزشگاه درحال تولید است.

وی با بیان اینکه این فضا به صورت داوطلبانه و مردم محور شکل گرفته و بستری برای فعالیت مجموعه های مختلف شده است، خاطرنشان کرد: روزانه نزدیک به 200 نفر از سازمان های مردم نهاد، باشگاه های ورزشی، کانون های فرهنگی مساجد و گروه های جهادی در خیران درحال فعالیت در این ورزشگاه هستند.

گیویان پور گفت: با این اقدام توانستیم تمام مجموعه ها و افراد دارای روحیه های انقلابی را برای هدفی مشترک دور هم جمع کنیم.

تولید 20 هزار ماسک در طوفان همدلی اصفهان

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه تاکنون 20 هزار ماسک در پویش طوفان همدلی تولید شده است، گفت: همچنین ما پویش همدلی در خانه را برای افرادی که توان حضور در کارگاه های ما را ندارند تعریف کرده ایم تا تولید ماسک به صورت هماهنگ در نقاط مختف انجام شود.

وی با اشاره به رعایت کامل موارد بهداشتی با کمک گرفتن از جامعه پزشکی استان و استفاده از ظرفیت های تخصصی بسیج جامعه مهندسین در کارگاه تولید ماسک ورزشگاه شهید نصر، اظهار کرد: گیت های ورودی برای کارگاه درنظر گرفته شده است که هر داوطلب پیش از حضور در کارگاه ضدعفونی شده، تب سنجی و اکسیژن سنجی می شود؛ همچنین با تهویه مناسب هوا به صورت مدام در سالن هوا به صورت مداوم گردش می کند و هر یک ساعت کل سالن و چرخ های خیاطی ضدعفونی می شوند.

گیویان پور به راه اندازی پویش سبد همدلی برای توزیع سبد ارزاق بین خانواده های نیازمند، گفت: بالغ بر یک هزار و 400 بسته های مواد غذایی و شوینده های بهداشتی با کمک جوانانی که سال ها در زمینه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت هستند در مناطق حاشیه ای شهر اصفهان و خانواده های نیازمندی که دارای بیماری کرونایی بودند توزیع شد.

کرونا ویروس اگرچه سختی های زیادی برای همه مردم ایران داشت، اما بار دیگر ظرفیت و توان جوانان انقلابی را به اثبات رساند تا مسیر آینده کشور با توان همین جوانان روشن باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان استان اصفهان طوفان همدلی تولید ماسک چرخ خیاطی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حدیثه پیشه از مسئولان کاروان زیارتی دختران حاج قاسم گفت: این زائران از استان اصفهان در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند تا در کنار مزار مرد میدان، با شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت، برای پیروی از راه سردار دل‌ها تجدید میثاق دوباره ایی ببندد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت است، پیاده‌روی اجتماع‌گونه از مصلای امام علی (ع) کرمان تا بیت‌الزهرا و در نهایت حضور در مزار سردار دل‌ها در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه (زمان شهادت) از برنامه‌های این سفر زیارتی است.


زمان اعزام کاروان زیارتی دختران حاج قاسم، در اردیبهشت است و پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت سردار دل‌ها برگزارمی شود و ایده این کاروان از اصفهان است.


امسال سومین سال متوالی است که دختران حاج قاسم از اصفهان به سوی مزار سردار سلیمانی راهی شدند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است