Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سامی ابوشحاده، نماینده عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به تبعیض نژادی نظام‌مند مقامات رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در قضیه مبارزه با کرونا اعتراض کرد.

رئیس کمیته فرعی کنست ویژه مبارزه با کرونا در جامعه عربی رژیم صهیونیستی اعلام کرد بیماری کرونا یک پدیده گذراست هر چقدر هم که طول بکشد، اما ویروس نژادپرستی در اسرائیل از دهه‌ها قبل شروع شده و معلوم نیست که چه زمانی تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شحاده در یک ویدئو کنفرانس با نماینده اتحادیه اروپا و دیگر نمایندگانی از سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئیس، مصر و اردن، درد و رنج شهروندان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی را به دلیل بی تفاوتی رژیم صهیونیستی به وضعیت بهداشت و درمان آن‌ها برشمرد.

شحاده در این کنفرانس به بررسی روابط رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالگی در بحبوحه کرونا پرداخت و گفت: «اسرائیل از همان ابتدای بحران کرونا در حق شهروندان عربی ظلم و کوتاهی کرد.»

این عضو کنست افزود: «ما تقریبا در شهرک‌های عربی‌نشین زیرساخت‌های درمانی نداریم. سه بیمارستان عربی وجود دارد که هر سه در شهرک الناصره هستند که سطح آن هم متوسط رو به پایین است و اصلا از حمایت کافی دولت برای ارتقا و رسیدن به سطح دیگر مراکز درمانی اسرائیل برخوردار نیست.»

وی توضیح داد: «از روز اول مدیریت بحران کرونا مشخص بود که کابینه و وزارت بهداشت از اعراب غفلت کرده و آن‌ها را نادیده گرفته‌اند، زیرا دستورالعمل‌های آن به زبان عربی منتشر نشد و هنگامی که وزارت بهداشت اعلام کرد که قصد راه اندازی شش مرکز معاینه سیار در سراسر اسرائیل را دارد هیچ شهرک عربی‌نشین از جمله آن اماکن نبود و تازه یک هفته پیش این مراکز شروع به انتقال به سمت شهرک‌های عربی گرفتند آن هم پس از فشار زیادی که نمایندگان عرب کنست اعمال کردند و این‌ها نشانه بی اهمیت بودن جان شهروندان عرب برای اسرائیل است.»

عضو عرب کنست همچنین نسبت به احتمال واقعی نبودن آمار وزارت بهداشت از شمار مبتلایان در شهرک‌های عربی ابراز نگرانی کرد و گفت: «وقتی امکانات کافی برای انجام معاینات در این شهرک‌ها وجود ندارد احتمال گسترش ویروس کرونا خطرناک‌تر و بزرگ‌تر است.»

شحاده بر اهمیت صحبت با جهانیان درباره درد و رنج فلسطینی‌ها در سرزمین خود تاکید کرد و گفت: «شاید نشان دادن چهره واقعی اسرائیل در برابر دنیا تا حدی موجب اعمال فشار بر تل آویو برای تغییر سیاست‌های آن در قبال فلسطینی‌ها شود.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنست اسرائیل ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین