Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:29:27 GMT

۹ هزار و ۲۲ همدانی در سامانه بیمه‌ بیکاری نامنویسی کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۹۳۳۵

۹ هزار و ۲۲ همدانی در سامانه بیمه‌ بیکاری نامنویسی کردند

ظاهر پورمجاهد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سامانه ملی بیمه‌ بیکاری به منظور نامنویسی افرادی که فعالیت های اقتصادی آنها به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده، پیش بینی شده است که افراد با طی مراحلی در این سامانه ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ همدانی در این سامانه نامنویسی کردند که پس از پالایش اولیه چهار هزار و ۷۰۰ تن از آنها حائز شرایط لازم بودند که بعد از انطباق با دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی، از فروردین ماه بیمه بیکاری برقرار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: دوباره پالایشی از وضعیت مابقی افرادی که شرایط لازم را نداشتند صورت می گیرد چراکه هدف مساعدت به این افراد است اما باید آنها سابقه قرارداد با واحد تولیدی، صنفی و کسب و کار داشته باشند همچنین علاوه بر سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی، دست‌کم یکسال از انعقاد قرارداد آنها گذشته باشد.

پورمجاهد گفت: علت اینکه تعدادی از افراد در مرحله نخست پایش حایز شرایط دریافت بیمه بیکاری نشدند این است که با وجود نداشتن قرار داد یا کمتر از یکسال بودن مدت قرارداد اقدام به نامنویسی کرده بودند.

وی اظهار داشت: افرادی از صنف اتوبوسرانی و تاکسیرانی همدان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند در حالیکه این صنوف در جمع ۱۰ رسته تولیدی و کسب کار اعلامی از سوی دولت برای دریافت بیمه بیکاری نبودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: بیشترین افرادی که در سامانه بیمه بیکاری نامنویسی کردند مربوط به بخش خدمات و گردشگری هستند چراکه همدان در اسفندماه و نیمه اول سال عمده فعالیت اقتصادی اش در حوزه خدمات و گردشگری است.

پورمجاهد با بیان اینکه ۴۲ درصد اشتغال استان مربوط به حوزه خدمات و گردشگری است ادامه داد: میمانپذیرها، واحدهای کسب و کار متناسب با گردشگری، رستوران ها و فعالان صنایع دستی بیشترین میزان ثبت نام کنندگان برای دریافت بیمه بیکاری را تشکیل می دهند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان استانداری همدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری پروندهٔ خبری کرونا و کارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان استانداری همدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری ویروس کرونا همدان استانداری همدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری