Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اجرای ماده ۱۹ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۹ و به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه "آئین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری" بالاخره چند روز پیش از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این آئین نامه قرارداد حق‌الوکاله بین وکیل و موکل معتبر است. در صورتی‌که قراردادی در خصوص حق‌الوکاله در بین نباشد، تعیین حق‌الوکاله در مورد وکیل و موکل، محکوم‌علیه، مالیات و سهم کانون، صندوق و سهم مرکز بر اساس این تعرفه خواهد بود. چنان‌چه میزان حق‌الوکاله در قرارداد کمتر از تعرفه موضوع این آئین‌نامه باشد، در مورد محکوم‌علیه مبلغ کمتر ملاک است. همچنین وکیل مکلف است در فرم وکالتنامه مبلغ حق‌الوکاله را درج کند و نباید از عباراتی مانند «طبق تعرفه» استفاده کند. در صورتی که حق‌الوکاله وجه نقد نباشد، وکیل موظف است ضمن درج اصل حق‌الوکاله، معادل ارزش ریالی آن را در وکالتنامه اظهار نماید. چنان‌چه در نتیجه توافق وکیل و موکل و حسب وکالتنامه، مبلغ حق‌الوکاله مازاد بر تعرفه تعیین شده باشد، دادگاه نسبت به محکوم‌علیه تا حداکثر میزان تعرفه موضوع این آئین‌نامه رأی خواهد داد؛ اما مبلغ علی الحساب دریافتی از موکل مبنای ابطال تمبر علی‌الحساب مالیاتی موضوع ماده ۱۰۳ قانون مالیات‌ها، سهم کانون، مرکز و صندوق می‌باشد.

یکی از بند‌ها و مواد مهم این آئین نامه اختصاص به حق الوکاله دعاوی خانوادگی دارد به طوری که طبق تعرفه‌های جدید و برابر با ماده ۱۳ حق‌الوکاله امور حسبی، دعاوی خانوادگی و غیرمالی هم نرخ خودش را دارد به طوری که حق الوکاله و تعرفه مطلق دعاوی خانوادگی یا دعاوی مالی ناشی از زوجیت و هم چنین امور حسبی ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان است.

دعاوی که خواسته آن‌ها مالی نیست یا تعیین بهای خواسته به موجب قانون لازم نیست: حداقل مبلغ چهار میلیون ریال و حداکثر مبلغ سیصد میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین حق‌الوکاله رسیدگی به دعاوی کیفری هم نرخ خودش را دارد به طوری که جرایم داخل در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های کیفری یک، نظامی یک و دادگاه انقلاب:

جرایم مستوجب مجازات‌های سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد یا حبس تعزیری درجه یک: حداقل مبلغ پنجاه میلیون ریال و حداکثر دو میلیارد ریال؛ جرایم مستوجب مجازات‌های تعزیری درجه ۲ و ۳: حداقل مبلغ سی میلیون ریال و حداکثر یک میلیارد ریال و دیگر جرایم: حداقل مبلغ ده میلیون ریال و حداکثر پانصد میلیون ریال است.

در رابطه با جرایم داخل در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های کیفری دو و نظامی دو و اطفال و نوجوانان حق الوکاله‌ها به شرح زیر تعیین شده است:

جرایم مستوجب مجازات‌های حدود، دیات و تعزیری درجه ۴ و ۵: حداقل مبلغ ده میلیون ریال و حداکثر پانصد میلیون ریال.

جرایم مستوجب مجازات‌های تعزیری درجه ۶: حداقل مبلغ پنج میلیون ریال و حداکثر سیصد میلیون ریال.

دیگر جرایم: حداقل مبلغ دو میلیون ریال و حداکثر دویست میلیون ریال.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دعاوی خانوادگی تعرفه وکالت میلیون ریال و حداکثر دعاوی خانوادگی آئین نامه تعزیری درجه حداقل مبلغ حق الوکاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد

افشاگری چینی مشخصات پردازنده‌ی آینده‌ی هواوی برای کامپیوترها را که با نام Kirin PC شناخته می‌شود در پلتفرم ویبو به اشتراک گذاشت. به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد پردازنده‌ای بسازد که از نظر عملکرد بتواند با محصولات اپل و اینتل رقابت کند.

گفته می‌شود تراشه‌ی Kirin PC از معماری Taishan v130 و پیکربندی ۸ هسته‌ای با فرکانس پایه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات این سیستم-روی-چیپ می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای با اسم رمز Ma Liang 920 اشاره کرد.

طبق گزارش‌ها، تراشه‌ی Kirin PC در تست چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۱۱٬۶۴۰ را با مصرف انرژی ۳۰ وات کسب کرده است. این امتیاز، تراشه‌ی هواوی را در رده‌ای مشابه با پردازنده‌ی M2 اپل و پردازنده اینتل مدل Core i7-13700H قرار می‌دهد که به‌ترتیب امتیازهای ۱۰,۰۶۴ و ۱۲,۲۰۳ را در آزمایش مذکور به‌دست آوردند.

گفته می‌شود Kirin PC در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۵ به‌ترتیب امتیاز ۱٬۱۳۰ و ۸٬۷۶۵ را به‌دست آورده است. این پردازنده در تست 3D Mark Wild Life Extreme با مصرف انرژی ۲۰ وات، امتیاز ۶٬۴۹۰ را کسب کرد.

پردازنده‌ی کامپیوتر هواوی Kirin PC در بنچمارک Cinebench R24 امتیاز کلی CPU برابر با ۷۲، امتیاز تک‌هسته‌ای ۶۸۰ و امتیاز چندهسته‌ای ۱٬۶۹۵ را ثبت کرد.

گفته می‌شود تراشه‌ی Kirin PC حداکثر از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5-6400 با باس ۱۲۸ بیتی و پهنای‌ باند ۱۰۰ گیگابایت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات این پردازنده می‌توان به پشتیبانی از حداکثر دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و سه پورت USB-4 اشاره کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس