Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@11:29:50 GMT

کرونا پس از ۹۰ روز از مرز ۱۰۰۰۰۰ مرگ گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۰۱۴۱

کرونا پس از ۹۰ روز از مرز ۱۰۰۰۰۰ مرگ گذشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نخستین مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا در ۹ ژانویه (۱۹ دی) از شهر ووهان در چین گزارش شد. ۸۳ روز طول کشید تا شمار مرگ‌ها از ۵۰۰۰۰ مورد بیشتر شود و فقط هشت روز بعد شمار تلفات بیماری به ۱۰۰۰۰۰ مورد رسیده است.

تلفات کووید-۱۹ با میزان روزانه بین ۶ تا ۱۰ درصد در هفته گذشته در حال افزایش بوده است و روز پنجشنبه تقریبا ۷۳۰۰ مورد جدید مرگ ناشی از بیماری از سراسر جهان گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار تلفات پاندمی ویروس کرونا اکنون با تلفات طاعون بزرگ لندن در میانه دهه ۱۶۶۰ میلادی که تقریبا ۱۰۰۰۰۰ نفر - تقریبا یک سوم جمعیت شهر در آن زمان- را کشت، قابل مقایسه است.

اما این میزان مرگ‌ومیر هنوز فاصله زیادی با پاندمی آنفلوانزای اسپانیایی دارد که در سال ۱۹۱۸ شروع شد و تا هنگام پایان یافتنش در سال ۱۹۲۰ باعث مرگ بیش از ۲۰ میلیون نفر شد.

تصور می‌شود ویروس جدید کرونا از بازاری در شهر ووهان منشا گرفته باشد که حیوانات وحشی در آن فروخته می‌شد. این ویروس به سرعت در چین و سایر کشورهای جهان گسترش یافت.

اما هنوز بسیاری چیزها را درباره این ویروس جدید نمی‌دانیم، از جمله اینکه میزان کشندگی آن چقدر است. تخمین‌ها در این باره بسیار متفاوت بوده است.

بر اساس ارقام روز جمعه- ۱۰۰۰۰۰ مرگ و ۱.۶ میلیون مورد بیماری- به میزان کشندگی ۶.۲۵ درصد می‌رسیم، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که میزان واقعی کشندگی ویروس بسیار پایین‌تر باشد، چرا که بسیار از موارد خفیف و بی‌علامت بیماری وجود دارد که در شمار کل موارد بیماری ثبت نمی‌شوند.

آمار برخی از کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، الجزایر، هلند، اسپانیا و بریتانیا میزان کشندگی بالای ۱۰ درصد بیماری را در موارد ثابت‌شده نشان می‌دهد.

یکی از بزرگترین بررسی‌ها درباره میزان کشندگی بیماری شامل ۴۴۰۰۰ بیماری در چین این میزان را حدود ۲.۹ درصد تعیین می‌:ند.

همین بررسی نشان اد که ۹۳ درصد از موارد مرگ ثبت‌شده در افراد بالای ۵۰ سال و بیش از نیمی از آنها در بالای ۷۰ سال رخ داده است.

با این وجود شمار فزاینده‌ای از بزرگسالان جوان و نوجوانان نیز در آمار تلفات جهانی بیماری وارد می‌شوند.

در حالیکه آمریکای شمالی اکنون بیش از ۳۰ درصد موارد بیماری کووید-۱۹ را شامل می‌شود، اروپا شمار نامتناسبی از مرگ‌ومیر گزارش کرده است، چرا که کشورهای با میزان بالای جمعیت سالمند مانند اسپانیا و ایتالیا تلفات شدیدی داده‌اند.

اروپای جنوبی به تنهایی بیش از یک سوم مرگ‌های جهانی بیماری را به خود اختصاص داده است،‌در حالیکه فقط ۲۰ درصد موارد بیماری از آنجا گزارش شده است.

داده‌های رسمی در بسیاری از کشورها فقط مربوط به مرگ‌های گزارش شده در بیمارستان‌‌‌ها هستند و شامل موارد مرگ در خانه‌ها و آسایشگاه‌ها نمی‌شوند.

کد خبر 499753 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس میزان کشندگی گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد تعداد پناهجویانی که به علت بی‌خانمان شدن در انگلیس به کمک نیاز دارند طی یک سال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه کمک به مهاجران و پناهندگان موسوم به «Praxis» افزایش پدیده بی‌خانمانی را در انگلیس چشمگیر توصیف کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد این رقم بین سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) بیش از دو برابر شده است.

۱۸۷۰ خانوار در دوره ژوئیه تا سپتامبر وجود داشتند که به دلیل مواجهه با بی‌خانمانی از مقامات محلی درخواست کمک داشتند.

در همین حال، این رقم برای دوره اکتبر تا دسامبر به ۴۱۵۰ افزایش یافت.

این ارقام از بازه‌های زمانی مشابه در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برآورد شده است.

به گزارش «آی نیوز»، کمبود مسکن در دسترس و مقرون به صرفه به این معنی است که پناهندگان برای یافتن خانه‌ای برای نقل مکان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال