Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بلومبرگ، دولت ترامپ طرحی برای کمک به خالی شدن ذخایر نفتی آمریکا که با نفت خام پر شده اند دارد: تشویق کشورهای دیگر برای خرید بشکه های نفت آمریکا در وهله اول.

 طرح «خرید نفت آمریکا» به شکل تشویق متحدان خارجی برای در اولویت قرار دادن نفت خام آمریکا توسط مقامات این کشور اجرا می‌شود. این تلاش ها هم وزارت انرژی و هم دولت را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویکردی آشنا برای دولت آمریکاست. دولت آمریکا سال‌هاست مقامات ارشد خود را به اروپا می فرستد تا گاز طبیعی مایع آمریکا را در خارج از مرزهایش مستقر کند. دونالد ترامپ قبلاً یک قرارداد تجاری با چین امضا کرده که شامل بیش از 52 میلیارد دلار خرید انرژی می شود.

مشخص نیست این تلاش ها برای فروش نفت آمریکا چقدر پیشرفت کرده چون مقامات دولتی همچنان بر سر چگونگی تشویق سایر کشورها برای در اولویت قرار دادن خرید نفت آمریکا مذاکره می کنند. یکی از افراد آشنا با این مسئله گفت دولت آمریکا فعالانه در این مورد با کشورهای دیگر گفتگو می‌کند.

آمریکا برای کمک به تولیدکنندگان شیل که از افزایش تولید روسیه و عربستان و کاهش تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، محدودیت دارد. دولت آمریکا سعی می کند میانجی یک قرارداد جهانی برای کاهش تولید شود. طی مذاکراتی که در روز پنجشنبه صورت گرفت، روسیه، عربستان و سایر کشورهای عضو ائتلاف اوپک توافق کردند 10 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند. گروه وزرای انرژی بیست اقتصاد بزرگ دنیا در روز جمعه مجدداً در این مورد مذاکره می کنند. تولیدکنندگان غیر اوپک هم تحت فشار برای کاهش تولید قرار دارند.

موانع لجستیکی و مالی بسیاری برای طرح خرید نفت آمریکا وجود دارد. این ایده با مخالفت برخی شرکت های بزرگ چند ملیتی مواجه می شود و قراردادهای رسمی احتمالاً برخلاف قوانین تجارت بین‌الملل خواهند بود. فعلاً قیمت نفت آمریکا به اندازه کافی برای حمایت از صادرات گسترده آن پایین نیست.

 برخی تولیدکنندگان گسترش تجارت را راه حلی برای از بین بردن عرضه مازاد نفت در بازار می‌دانند. شرکت اکسیدنتال پترولیوم از کارکنانش خواسته قانون‌گذاران را تحت فشار قرار دهند تا دسترسی آسان و منصفانه کشورهای آسیایی از جمله چین، کره جنوبی، هند، تایوان و ژاپن را به نفت خام تولید آمریکا فراهم کنند.

خط لوله ها و تانکرهای ذخیره آمریکا در حال پر شدن هستند و احتمالاً شرکت‌های نفتی به زودی مجبور می‌شوند تولید نفت خود را متوقف کنند. حتی دورونمای کاهش 10 میلیون بشکه در روز از تولید نفت اوپک و متحدانش برای جبران کاهش تقاضا کافی نخواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دولت آمریکا نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود