Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سال۹۸، بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با ایسنا، بر لزوم تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال منطقه تاکید کرد و افزود: در سال گذشته، ۵۳۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحیمی افزود: سالن ورزشی چندمنظوره سردار سلیمانی با هزینه ۳۲میلیارد ریال و مجموعه آبگرم معدنی با هزینه ۲۴میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط آماده افتتاح هستند.

وی با اشاره به اینکه از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶اسلایس به ارزش ۳۵۰هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو خریداری شده است، بیان کرد: علاوه بر آن، یک دستگاه سونوگرافی کالرداپلر نیز به ارزش ۱۰۰هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در ادامه افزود: عملیات احداث ۳مدرسه در شهر یولاگلدی، روستاهای آداغان و قیرکندی با تامین مالی توسط سازمان منطقه آزاد نیز آغاز شده است.

عبدالرحیمی همچنین گفت: آزادسازی بخشی از خیابان امام خمینی(ره) شهرستان ماکو شامل تملک و تخریب ساختمان‌های خانواده‌های افتخاری، پشت کوهی و پاساژ گوزل در مسیر پروژه تعریض خیابان امام خمینی‌(ره) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولیدی پیراهن مردانه صادراتی، فاز یک با حجم سرمایه‌گذاری۲۰۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ٢٠٠نفر آماده افتتاح است، اظهار کرد: کارخانه تولید انواع فیلم پلاستیکی پلی‌اتیلن، ویژه بسته‌بندی‌های صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۵نفر و فاز توسعه و تولید پیراهن با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰میلیارد ریالی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۸۰نفر نیز آماده بهره‌برداری رسمی است.

عبدالرحیمی از انعقاد و تبادل قرارداد مجتمع دامپروری ۱۰هزار راسی توسط یک شرکت کشت و صنعت و دامپروری در پلدشت با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ٤٠٠نفر خبر داد و گفت: علاوه بر آن، امضای تفاهم‌نامه احداث فاز اول شهرک گلخانه‌ای پلدشت توسط یک شرکت توسعه عمران اراضی کشاورزی، با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۰۰نفر در سال۹۸ انجام شد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد ماکو با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای انجام مطالعات دقیق میدانی پهنه‌های معدنی در سطح منطقه که منجر به تحول اساسی در اقتصاد منطقه و اشتغال نیز خواهد شد، خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماكو افتتاح پروژه عمرانی میلیارد ریال و اشتغال زایی سازمان منطقه آزاد ماکو حجم سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور