Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای پشت پرده تلاش‌های ترامپ جنگ‌طلب برای اجرای نمایش صلح در افغانستان نشان داد که او بیشتر از صلح در منطقه به دنبال دریافت جایزه نوبل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز اخیرا رسانه‌های آمریکا فاش کرده اند که ترامپ به همکارانش فشار آورده تا نمایشی از پایان جنگ افغانستان ترتیب دهند تا با عملی شدن وعده انتخاباتی‌اش به رویای دریافت جایزه صلح نوبل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افشای پشت پرده تلاش‌های ترامپ جنگ‌طلب برای اجرای نمایش صلح در افغانستان نشان داد که او بیشتر از صلح در منطقه به دنبال دریافت جایزه صلح است.

ترامپ سال گذشته هم برای دریافت این جایزه با رهبر کره شمالی دیدار کرد و خود را برای این دیدار محق دریافت جایزه صلح نوبل می‌دانست حالا امسال  مسیر رسیدن به رویای خود را از کره به افغانستان تغییر داده است.

ترامپ در حل مسائل منطقه‌ای به ویژه در افغانستان شکست خورده است

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره تلاش ترامپ برای نشان دادن نمایشی از ختم جنگ افغانستان با هدف دستیبابی به جایزه صلح نوبل اظهار داشت: سیاست آمریکا در افغانستان به بن بست رسیده، او نتواسنته با طالبان به توافق و صلح برسد و دولت قاونی بدون شبهه‌ای را در افغانستان بعد از انتخابات استقرار دهد؛ بنابراین دولت افغانستان دارای دو رئیس جمهور است که هردو خود را رئیس جمهور می دانند و یک وضعیت نا به سامان سیاسی از نظردولتی در آنجا وجود دارد هم توافق بین طالبان و دولت افغانستان محقق نشده و قولهایی که آمریکایی ها به طالبان دادند تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: با وجود اینکه آمریکایی‌ها 16 ماه فرصت دارند نیروهای خود در افغانستان را به 8 هزار و 600 نفر کاهش دهند، اما تا کنون چون طالبان هیچ دولتی را در افغانستان به رسمیت نمی شناسد و به مبارزات خود با دولت و نیروهای آمریکایی ادامه داده آمریکا با این تلاش ها و سفرها به افغانستان نشان داده به تنهایی قادر به حل بحران افغانستان نیست و این هم جزو کاهش هژمونی آمریکا در منطقه است که افول بسیار قابل توجهی پیدا کرد و ناتوانی آمریکا در مسائل بحرانی این کشور را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تلاش پمپئو برای آمدن به افغانستان و سفر به آنجا نه تنها نتیجه ای برای ترامپ نداشته بلکه آمریکا مجبور است به سرعت نیروهای خود را از افغانستان بیرون ببرد تا میزان کشتار در مقابله با اقدامات طالبان به حداقل برسد از سوی دیگر دولتی که بتواند حافظ منافع آمریکا باشد به راحتی امکان دوام و بقا در افغانستان را ندارد.

ترقی گفت: با وجود تلاش پمپئو برای سفر نتوانسته مشکلات افغانستان را به شکلی حل کند که به نفع ترامپ باشد و آثار و نتایج آن نشان دهنده ناکامی آمریکا در این سفر است بنابراین نه تنها در این سفر امتیازی بدست نیاوردند بلکه ترامپ در حل مسائل منطقه ای به ویژه در افغانستان شکست خورده است.

وی عنوان کرد: ترامپ به دنبال نشان دادن نمایشی از ختم مشکلات افغانستان است، اما اینکه بخواهد جایزه صلح نوبل را دریافت کند باید یک نمونه مشخصی برای ایجاد صلح درکارنامه داشته باشد؛ نه در افغاستان، نه در جنگ بین ائتلاف سعودی علیه یمن و نه در عراق این کارنامه به چشم می خورد و نه در جنگ اسرائیل و فلسطینی ها این کارنامه دیده می شود.  بر اساس کدام کارنامه ترامپ می خواهد جایزه صلح بگیرد مگر جایزه صلح مثل جایزه فرمایشی خاصی باشد که برای این نوع تبلیغات انتخاباتی مفت و مجانی به افراد می دهند و ملاک و معیاری برای چنین جوایزی وجود ندارد.

تلاش ترامپ برای تغییر پازل انتخابات و کاهش محبوبیت خود

دکتر حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: آن گونه که مسلم است هرگونه رویکرد ایالات متحده آمریکا که به ویژه در مقطع کنونی از سوی دولتمردان این کشور، مقامات کاخ سفید و پنتاگون در کشورهای مختلف غرب آسیا، افغانستان و حتی حوزه آمریکای لاتین هم که ممکن است اقداماتی انجام دهند قطعا یک متغیر و فاکتور وابسته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

وی افزود: اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده و نظرسنجی‌ها در دوسطح ایالتی و عمومی در آمریکا منتشر شده نشان می دهد که ترامپ وضعیت خوبی نزد افکار عمومی ندارد؛ نظرسنجی فاکس‌نیوز نشان می دهد که بایدن 9 درصد از ترامپ در سطح عمومی جلوتر است یا نظرسنجی های دیگری نشان می دهد نامزد احتمالی حزب دموکرات مثل جو بایدن در ایالات حساس و سرنوشت سازی همچون میشیگان، اوهایو و فلوریدا از ترامپ جلو افتاده اگر روال به این شکل پیش رود ترامپ انتخابات ماه نوامبر را واگذار می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در این شرایط ترامپ سعی دارد به دنبال عوامل برهم زننده بازی باشد و برعواملی متمرکز شود تا با استناد به آنها بخشی از افکار عمومی را به خارج از مرزهای آمریکا متمرکز کند و از فقدان بیمه های اجتماعی و درمانی در شیوع کرونا و مدیریت ضعیف آمریکا در این خصوص رویگردان کند، بنابراین سعی می کند با تقویت ضعف شدید و مفرط خود در حوزه سیاست خارجی بتواند بخشی از رای دهندگان مستقل جمهوری خواهان ناراضی را جلب کند.

غفاری تصریح کرد: بخشی از اعضای حزب جمهوری خواه که بیشتر رویکرد سنتی دارند و تعداد آنها زیاد نیست اما از ترامپ و از هم حزبی هایش روی گردان شده اند برهمین اساس ترامپ به دنبال فاکتورهایی است که با استناد به آنها این پازل را تغییر دهد و روند کاهشی محبوبیت خود را به ثبات تبدیل کند و در نهایت دردو ماه نهایی منتهی به انتخابات بتواند بازی را برگرداند.

وی عنوان کرد: برهمین اساس آمریکا بر سر آنچه در عراق می گذرد بازی تبلیغاتی گستره ای راه می‌اندازد یا در افغانستان اصرار دارد بین طالبان وافغانستان صلح اجباری منعقد شود تا ترامپ در فضای عمومی و افکار مردم این گونه القا کند توانستیم اوضاع را بعد 19 سال در افغانستان عادی کنیم و کشور را به ثباتی برسانیم و در ظاهر بخش زیادی از نیروهای آمریکا را از کشور خارج کنیم .

غفاری گفت: استراتژی کلان آمریکا در قبال افغانستان و عراق خروج مطلق نیست آمریکا به بهانه های مختلف آموزش نیروها، بهانه های اقتصادی و بهانه های مختلف حضور خود را در این مناطق حفظ می کند و سیاست کلان خود مبنی بر سلطه بر این کشور ها را ادامه می دهد؛ درافغانستان نیز سعی می کند از طریق مناسباتی که با طالبان تعریف می کند سلطه مستمر خود را دامه دهد و با افغانستان به عنوان متغیر وابتسه به خود برخورد کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در کشور عراق هم اوضاع این گونه است که نخست وزیری را به برهم صالح با اصرار معرفی می کند و از آن نامزد حمایت می کند که نشان می دهد آمریکا سعی دارد حضور بلندمدت خود را از طریق ابزارهای دیگری انجام دهد و در ظاهر می خواهد به افکار عمومی آمریکا نشان دهد از حضور نظامی خود در مناطق غرب آسیا عقب نشینی می کند.

وی افزود: افکار عمومی آمریکا با این موضوع برخوردهای مختلفی دارند و ممکن است بخشی از آنها تحت تاثیر این بازی قرار گیرند اما افشارگری ها از بازی ترامپ چه از سوی تئوریسین های مستقل در غرب و مقامات برخی کشورها نظیر جمهوری اسلامی ایران که نقشه های آمریکا را رصد و برای کشورهای دنیا افشا می کند، می تواند بازی ترامپ را برهم زند.

بر اساس این گزارش، با ناکامی ترامپ جنگ طلب در تحقق صلح در افغانستان حالا باید دید او مسیر رسیدن به رویای دریافت جایزه صلح نوبل را از افغانستان به کدام منطقه تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین الملل دریافت جایزه صلح جایزه صلح نوبل افکار عمومی نشان می دهد جنگ طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش حامدی فر به درگیری با بازیکن ذوب آهن+فیلم
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد